Ozelot Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Ja, jeg sier det rett ut, jeg har en temp på 46 grader på CPU`en når den ikke arbeider noe særlig...og vifta mi går som et stukket svin!!!! (og bråker like mye som et) Jeg har et program som heter PC Alert 3, meget bra program som måler grader på CPU..i chassis og diverse volt verdier samt hastighet på vifta. akkurat nå står det: 7414 rpm på vifta...og min vifte er en Cooler Master CPU-Vifte Socket DP5-7H53F-0C , på komplett.no står det at rpm hastiheten skal ligge på mellom 2200-4300. Funnet første feil ?? Ikke bare det, men her en dagen jeg drev og overklokka grafikk kortet fikk jeg flere ganger sinnsyke rpm hastigheter...alt ifra 11637-->33750. Sinnsykt eller ??? Nå vet jeg ikke helt hvordan det programmet kan vite hvor raskt vifta går..og jeg er heller ikke sikker på om den mener den vifta på cpu`en eller ekstra vifta jeg har satt bakom hdd`ene(for der blir det utrolig varmt uten vifte!!). hvis det er andre som har dette pc alert 3: har du hatt noen "merkelige" temperaturvifte-rpm verdier ?? Jeg har ikke peiling på hva jeg skal gjøre hvis denne sommeren fortsetter å varme opp rommet mitt til det grader....jeg har lenge ønsket å kjøpe meg et par vifter eksra slik at jeg kan få den varme lufta fort ut av pc`en. Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Hei! Bruker du kjølepasta mellom prosessoren og vifta? Det har ganske mye å si om temperaturen. Jeg brtuker samme program som deg til å måle tempen. Da har vi sannsynligvis MSI-hovedkort begge to. Det fungerer helt fint her... Jeg råder deg til å satse på Artic Silver 3 kjølepasta og en ny vifte. Jeg har nettopp byttet prosessor. Jeg ligger på rundt 47grader på prosessoren, men da har jeg overklokket den litt... Kjøp noen ekstra vifter som du fester på kabinettet. Jeg har totalt 6vifter i pc'en. Ingen av de er særlig gode, men bråker LITE. Så mange dårlige å rolige gir jo mye kald luft med lite støy! Måleren som måler hastigheten på vifta måler hastigheten på CPU-vifta. [ Denne Melding var redigert av: ZerBox på 2002-07-18 02:00 ] Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 PC-Alert er dessverre ikke helt til å stole på mht. avlesning av viftehastigheter. Opplever stadig at programmet ikke registrerer vifta i det hele tatt! Anbefaler deg å prøve Winbond Hardware Doctor i stedet. Det ser ut som om du bør prøve en annen vifte, eller kjøre på med kabinettvifter? Hva med romtemperatur da? Har du 25-26grader i rommet, så er ikke dette akkurat fordelaktig..... Åpne et vindu kanskje? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 18. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2002 Jeg hakkepeiling på hvilken kjølepasta jeg bruker...eneste jeg vet er at deb er lys...og ganske myk, jeg kom litt borti kjølepastaen fordi før jeg fikk CPU`en så hadde jeg ikke peiling på hvordan en kjølepasta så ut. Og ja, jeg har et MSI K3t-et-eller-annet-C (uten raid) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå