Gå til innhold

Norsk rap er rett og slett tragisk.

embark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter 10 mnd i USA og 2000 elever rundt meg hver dag, har jeg "vist fram" norsk rap til mine amerikanske venner.

Alle mine venner som har hort pa norsk rap digger det, og her er det ikke snakk om folk med buksene godt nedpa larene og masse bling. De strekker seg fra folk som vanligvis kun horer pa techno etc. til de som horer pa Barbershop quartet og musikk fra Phantom of the Opera. Og alle har digget det.

De forstar jo ingenting av det som blir sagt, men de liker det at det er annerledes enn gangsta-rappen de er vant til. Tror de gar lei etterhvert (noe jeg ogsa begynner a gjore).

Den sangen som falt mest i smak hos de fleste var faktisk Spetakkel - Rapstatus, hvor de har blandet norsk og engelsk. Da forstod de hvertfall endel. ;)

Lenke til kommentar
Etter 10 mnd i USA og 2000 elever rundt meg hver dag, har jeg "vist fram" norsk rap til mine amerikanske venner.

Alle mine venner som har hort pa norsk rap digger det, og her er det ikke snakk om folk med buksene godt nedpa larene og masse bling. De strekker seg fra folk som vanligvis kun horer pa techno etc. til de som horer pa Barbershop quartet og musikk fra Phantom of the Opera. Og alle har digget det.

De forstar jo ingenting av det som blir sagt, men de liker det at det er annerledes enn gangsta-rappen de er vant til. Tror de gar lei etterhvert (noe jeg ogsa begynner a gjore).

Den sangen som falt mest i smak hos de fleste var faktisk Spetakkel - Rapstatus, hvor de har blandet norsk og engelsk. Da forstod de hvertfall endel. ;)

nei herregud,ikke spre Spetakkel til statene da mann :cry: møkka musikk :p

La dem høre no warlocks,det er jo på engelsk også ;)

Lenke til kommentar
Er jo mye bedre enn det drite de lagde på 90 tallet i Amerika...

At folk kan ta så feil. Du har vel hørt en monoton 50 cent låt og tror dermed at alt av amerikansk dyp gangstarap ala NWA, 2pac, Dr Dre, Gamle Snoop Dogg (Murder was the case) og lignende er tragisk. Du har rett og slett ikke peiling på hva du snakker om.

Lenke til kommentar

:ohmy: Sier du at norsk rap er bedre enn NWA, Mobb Deep, 2pac osv.?

You've just made an enemy for live... :p

Liker ikke gangstah\moneymaker\blingbling rap jeg heller, jeg hører bare på norsk undergrounds rap....

Lenke til kommentar
QUOTE (Arsenal_RULES @ 01/06/2005 : 12:28)

Håhåhå, du har nok driti på draget her, ja. Jeg tror ikke du vet verken hva du snakker om eller hvor mange som nå kommer til å motsi deg. Sannsynligvis er nok "Det drite de lagde på 90 tallet i Amerika..." det som har inspirert de stakkars norske wannabe-rapperne du liker. Skam deg.

Lenke til kommentar

hahaha.

trådstarter: hva med å faktisk høre en norsk rap sang før du snakker dritt om norsk rap?

Whimsical

Diaz

Han der Philip-fjortisen

Kleen Cut

den lista er jo crap som all annen listepop drit.

det blir akkurat like teit som å si at rap på engelsk suger når det eneste man har hørt er 50 cent.

Endret av Rykende_Kaffe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...