Vakta Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Hei Lurer på å starte et eget firma for å få det i lovlige former, driver med support og bygging av pcer . Har også tenkt å ta på meg annet arbeid av diverse slag, men jeg lurer på å mye det koster å registrere et eget firma Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Etter hva jeg vet er det gratis å registrere et enkeltmannsforetak. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Etter hva jeg vet er det gratis å registrere et enkeltmannsforetak. det stemmer, men såvidt jeg har skjønt er dette avhengig av omsettningen i firmaet. hvis du omsetter for 30.000 (?) så må du registrere deg i MVA-registeret... og det er ikke gratis såvidt jeg husker... (rett meg hvis jeg tar feil her) Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Registrering i Enhetsregisteret er gratis. Da får du et organisasjonsnummer, men ikke mye mer. Om du også vil registreres i Foretaksregisteret koster det 2500 kroner. Der må du registreres hvis du skal selge varer, for eksempel deler til PCene eller annet, og ikke bare tjenesten med å bygge og reparere dem for folk som kjøper delene selv. http://www.brreg.no/reg_gebyrer/ Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Etter hva jeg vet er det gratis å registrere et enkeltmannsforetak. det stemmer, men såvidt jeg har skjønt er dette avhengig av omsettningen i firmaet. hvis du omsetter for 30.000 (?) så må du registrere deg i MVA-registeret... og det er ikke gratis såvidt jeg husker... (rett meg hvis jeg tar feil her) Den grensen er øket til 50 000 pr. 12 måneders periode nå. Geir Lenke til kommentar
Vakta Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 Takker for tilbake melding Da gjenstår det bare hva en skal velge Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Har også tenkt å ta på meg annet arbeid av diverse slag, men jeg lurer på å mye det koster å registrere et eget firma Dersom dette er bare noe du driver med på hobby-basis bør er det ingen god idé å starte firma rent økonomisk. Dersom inntekten per oppdrag er under 1000kr kan du ta inn dette helt uten å betale en krone skatt eller mva. Dersom du registrerer firmaet går gjerne halve inntekten din til staten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå