Pablo24 Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Hei. Jeg har et 512 MB RAM installert på min pc, men så nå nylig at mengde RAM installert på PCen har falt til 496 MB. Noen som vet hva dette kan komme av, og hvordan det eventuelt kan fikses? Takk på forhånd for svar. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 internt skjermkort på HK som tar minne fra RAMen? Lenke til kommentar
Pablo24 Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 Tviler sterkt på det. Har en bærbar PC, og da er det ikke all verdens man får gjort med det interne. Har hatt den en stund, og har aldri hatt lignende problemer. Så jeg kan ikke se form meg at det kan ha noe med skjermkortet å gjøre. Kan det være programmer som er blitt installert, som suger til seg RAM? Lenke til kommentar
synsing Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Hvilket program bruker du for å se hvor mye RAM du har? Bruker du høyreklikk -> mindatamaskin, eller hva? På en bærbar datamaskin er det vel ganske vanlig at skjermkortet bruker av minnet? Jeg har alltid trodd det, men det kan hende jeg tar feil. Lenke til kommentar
Pablo24 Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 Gjorde det på den måten du sa ja. Prøvde også et program som skal frigjøre RAM. Men dette programmet viser også bare 496 MB som installert RAM, så da var det jo ikke så mye hjelp i det. Men dere snakker om skjermkortet. Mener dere at skjermkortet skal trekke ned menge installert RAM? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Ser ut til å være 16MB til det integrerte VGA, 512-16 = 496 Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 "skjermkortet" "stjeler" minne til sitt eget bruk Lenke til kommentar
Pablo24 Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 Ja, tror dere har riktig. Har forhørt meg litt, og andre med helt lik PC har akkurat det samme. Begynte å stusse litt fordi at på den stasjonere så har jeg også 512 MB RAM, men den viser også 512 MB RAM. Er det kun bærbare PCere hvor skjermkortet trekker ned RAM? Lenke til kommentar
synsing Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Ikke kun bærbare nei. Har sett mange stasjonære også, da for det meste pakke-pc'er fra f.eks. HP Lenke til kommentar
Pablo24 Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 Ja, da stemmer det sikket. Takk for hurtig svar folkens. Dere reddet meg der fra å reinstallere hele PCen. Og i og med at det nok ikke ville har gjort noe utslag i ønsket retning, så reddet dere meg også fra en pinlig telefon til PC leverandører. Kunne blitt surte det å sitte der å kritisere dem, for å så finne ut at de er jeg som dummer meg ut. Lenke til kommentar
Sky_Hawk Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Dette er kansje litt OT, men jeg spør her fordet. Jeg har to brikker på 512MB, altså 1024MB tilsammen. Hvis jeg sjekker hvor mye minne jeg har med programmer så står det 1022MB Er det noe som "stjeler" minne hos meg også da? Jeg har en stasjonær PC, og har ikke integrert grafikkort. Lenke til kommentar
Dupper Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 hehe...jeg hade ikke brydd meg om 2 mb mindre ram nei..."begynner å bli et mysterium" Faktisk lurer jeg på hvordan jeg kan gi skjermkortet mitt mere ram med å gi fra rammen jeg eller har på Pcen, det hadde vært bedre.... Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 På en bærbar datamaskin er det vel ganske vanlig at skjermkortet bruker avminnet? Stjeler jo ikke da det som regel står "delt skjerm-minne" på bærbare? Men har merket på min gamle PIII at den "mister minne", har 512 + 256 på den.. men havner bare på 600 ettellerannet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå