Gå til innhold

Rammen er ustabil.

Jokko88

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt tre 512mb 3200(400mhz) CL3 Elixir rambrikker. Jeg har en helt lik rambrikke fra før av. Når jeg hadde alle brikkene i samtidig så ble pcen ustabil og jeg fikk bluescreen hele tiden. Så tok jeg en og en rambrikke i pcen, da var det helt stabilt. Er det noe feil med en av rambrikkene eller er det noe annet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk manualen til hovedkortet ditt. Det kan godt hende at når du bruker fire minnebrikker, så må du sette DDR-frekvens til 333 (166). Det er slettes ikke alle hovedkort som takler 4x512MB@DDR400, bortsett fra de nyeste.

Utfra profilen din (P4 2,6) kan det tydes at du kanskje har et noe eldre hovedkort, men så lenge du ikke opplyser om det, må vi bare gjette oss frem. Og hvis du har et valg i BIOS, under RAM settings, som har med Command Rate å gjøre, prøv å sette denne til 2T, eller normal, ikke 1T eller Aggressive.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg hadde i tre rambrikker samtidig og en i slot 4. Da var det ikke ustabilt, men med engang jeg tok i en til rambrikke så ble det ustabilt. Da er det ikke noe galt med noen av ram slottene eller rambrikkene. Hva er det da som er galt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...