Jokko88 Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Jeg har kjøpt tre 512mb 3200(400mhz) CL3 Elixir rambrikker. Jeg har en helt lik rambrikke fra før av. Når jeg hadde alle brikkene i samtidig så ble pcen ustabil og jeg fikk bluescreen hele tiden. Så tok jeg en og en rambrikke i pcen, da var det helt stabilt. Er det noe feil med en av rambrikkene eller er det noe annet? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Sjekk manualen til hovedkortet ditt. Det kan godt hende at når du bruker fire minnebrikker, så må du sette DDR-frekvens til 333 (166). Det er slettes ikke alle hovedkort som takler 4x512MB@DDR400, bortsett fra de nyeste. Utfra profilen din (P4 2,6) kan det tydes at du kanskje har et noe eldre hovedkort, men så lenge du ikke opplyser om det, må vi bare gjette oss frem. Og hvis du har et valg i BIOS, under RAM settings, som har med Command Rate å gjøre, prøv å sette denne til 2T, eller normal, ikke 1T eller Aggressive. Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 Hovedkortet er ABIT AI7 Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 Jeg så i manualen og den sier at jeg kan kjøre med fire rambrikker med DDR400 og maks 4gb tilsammen. Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Ingen som kan hjelpe? Jeg så i bios og der sto CL på 2,5 selvom at brikkene er CL3! Lenke til kommentar
meeg Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 (endret) Og hva skjer hvis du setter de til CL3 i bios? Mulig det blir stabilt da...... Edit: Tok du en reset på bios før du satte inn de nye brikkene? Endret 8. juni 2005 av meeg Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 Det virker som om det blir ustabilt når jeg har en rambrikke i ramslot 4. Går det ann å sjekke om det er noen feil med den? Lenke til kommentar
meeg Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Vet ikke om det finnes en måte å teste ramslots annet en den manuelle metoden -> Prøve en og en slot. Du kan også teste om det er feil på minnebrikkene med Memtest86. Test også minnebrikkene en og en, mål resultatet i f.eks. Everest's benchmark modul. Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Jeg hadde i tre rambrikker samtidig og en i slot 4. Da var det ikke ustabilt, men med engang jeg tok i en til rambrikke så ble det ustabilt. Da er det ikke noe galt med noen av ram slottene eller rambrikkene. Hva er det da som er galt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå