Gå til innhold

koble bilsub til vanlig anlegg.

Anbefalte innlegg

heisann. som dere kansje har lest så har jeg skaffet meg 2stk 10" 400w subber.

jeg har en technics sa-ex300 forsterker som jeg ønsker å koble denne til..

har i skrivende stund koblet den inn i høyttaler inngangen. vet ikke om det er det beste?

har utgang for vanlig sub i forsterkeren. ( link til ledningen jeg kan putti inni der :) ) har gjerne lyst til å bruke den til subben min så jeg kan koble til begge framhøytalerene mine :yes:

håper noen kan hjelpe meg :)

Lup

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe.. har en Technics sa-ex300 stående på loftet. Du trenger bare en stereoforsterker som du kobler subn på.

burde funke fint. subutgangen på hovedforsterkern sender jo bare "bass"signalet. så hvis du f. eks setter den på cd eller aux inn på subforsterkern så vil subn kunne få bass"signalene"

Lenke til kommentar

np.. derfor jeg og resten er her..

hehe.. har gjort det der tidligere med en sub jeg bygde til russebilen..

2 x Sony Xplod 12". 800w max ( x 2 = 1600 ) og 300w rms pr element..

Skal si muttern ble sint da krystallet i skapet oppe klirra.

Lenke til kommentar

hehe ;P men har tenkt å bygge eller kjøpe en skikkelig kasse. det dunka jo godt men det ble sånn ekkel lyd når jeg spiller høyt :p hvor kan jeg kjøpe ferdige sub kasser ? eller hvordan kan jeg lage en som ikke lager sånn "ekkel lyd" ? hva koster det evnt for sponplater osv ?

Lenke til kommentar
hehe ;P men har tenkt å bygge eller kjøpe en skikkelig kasse. det dunka jo godt men det ble sånn ekkel lyd når jeg spiller høyt :p hvor kan jeg kjøpe ferdige sub kasser ? eller hvordan kan jeg lage en som ikke lager sånn "ekkel lyd" ? hva koster det evnt for sponplater osv ?

sponplater er tabu når det gjelder basskasser.. Skal du bygge basser må du kjøpe deg 22mm MDF.. Minimum 22mm tykkelse på platene

Lenke til kommentar
det går greit hvis det er lik ressistans på høytallere og forsterker

Sannsynligvis er bil-bassene hans på 4Ohmn, mens hjemmeforsterkeren er på 8Ohm.

Dette fungerer helt greit, men vær klar over at 4 Ohms høytalere på en 8 Ohms forsterker, belaster forsterkeren mer enn normalt, så vær litt forsiktig med å "dra på for mye" for da kan du fort ende opp med en oppbrent forsterker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...