Gå til innhold

Anbefalelse av hovedkort til spilling

Nimda

Anbefalte innlegg

Hei jegt lurte på hvilket hovdekort til under 1200 kroner som er bra til spilling. Trenger hverken raid kontroller, firewire, integrert lydkort+++ Trenger kun et kort med minst 5 pci slots og 1 agp slot, støtte for ddr ram pc2700, athlon xp 1800 og som er stabilt. Noen andre funksjoner som er nyttige? Skal selvfølgelig ikke bare spille på pcen da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var et kinkig spørsmål du stilte der... det kommer an på om du bryr deg om visse merker eller ikke, samt hvilke komponenter du har fra før m.m...

Skal du ha det (i mine øyne, og bevist i visse tester) ultimate hovedkortet, er Asus sitt A7V-333 UTEN TVIL det beste p.g.a overlegen stabilitet under overklokking samt bra overklokkingsmuligheter og ytelse :smile: Det ligger faktisk på 1137 kroner på komplett for tiden, sikkert billigere andre steder....

Du kan jo såklart kjøpe deg et MSI K7T-266 Pro2B kort også som kjører et KT266A brikkesett fra VIA (eneste forskjellen på 266- og 333-kort er at 333 klarer PC2700 (DDR333)-minne, mens 266 klarer PC2100 (DDR266)... (de klarer mer, men er sertifisert for de ovennevnte minnehastighetene)), det koster rundt 700 kroner på komplett, og er et MEGET bra kort til spilling og overklokking...

Mens jeg er i farten kan jeg jo nevne etpar typer ram som er verdt å kikke litt på hvis du skal overklokke / få mest mulig ytelse utav PC'en din:

-Corsair XMS2700 256MB, CL2, 920 kroner på http://www.quad.no

-Crucial PC2700 256MB, CL2, 717 kroner på komplett

-Samsung PC2700 256MB, CL2.5, 900 kroner på psdata (tror d var psdata)

Corsair er kjent for å ha mest overklokkingsvennlig minne og er det ULTIMATE til spilling, samt kjører veldig stabilt og gir høy ytelse... Samsung sine brikker er NESTEN like bra, hvis du foretrekker det :razz:

Har du derimot dårlig råd vil jeg anbefale Crucial brikken, som kun er 50 kroner dyrere enn no-name RAM, vel verdt pengene... :smile:

Lykke til videre, håper jeg hjalp!! :smile: :smile:

3dmark-l.jpg

[ Denne Melding var redigert av: ChriZno på 2002-07-18 03:39 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...