Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Jeg har funnet ut at jeg akkurat ikke klarer å oppnå de rundt 55 studiepoengene som kreves for å komme inn på det jeg vil. Jeg har regnet ut et cirkasnitt jeg kommer til å gå ut av videregående med, og plusset på de 3 poengene jeg får for militæret og de 4 alderspoengene jeg får ettersom det går to år mellom min avgang og når jeg skal begynne å studere. Jeg har gått to år medier og kommunikasjon og tar med meg et par karakterer der fra, sammen med de karakterene jeg får i år. Samfunnslære: 4 Mediefag: 5 Mediefag: 5 Mediefag: 5 Mediefag: 5 Mediefag: 4 Mediefag: 4 Uttrykkshist: 5 Prosjektarb: 6 Ballspill: 5 Ballspill: 6 Norsk: 4 Norsk: 4 Norsk: 4 Gym: 5 Ny. Hist: 5 Engelsk: 4 Naturfag: 4 SK: 3 Biologi: 3 Matte: 3 Tverrfaglig eks. GK: 6 Tverrfaglig eks. VK1: 4 4.478 Eksamener: Norsk Hovedmål: 4 Norsk Sidemål: 4 Engelsk: 5 Muntlig: 3 Poeng: ca 4.48 Ekstrapoeng: 7.5 Poeng totalt: ca 52 Får legge til at jeg har en uoffisiell 6 i 2ENG og det er kun fordi læreren min er ei kjerring (ja, det er kun derfor) jeg får 4 (og resten får 2 eller 3), for vi er faktisk bare to stk i klassen som får 4 i engelsk, 1ENG, og det er latterlig. Det jeg tenkte som en løsning var å ta 2ENG og 3ENG som privatist og få 4, 5 eller 6 i dem, samt de to ekstrapoengene som følger med. I tillegg må jeg ta opp matte. Den karakteren jeg skrev var kun for å regne den med, for jeg får ikke karakter i matte i år fordi fingeren min, som formidlet i signatur, er ubrukelig. Er det noen andre måter jeg kan øke snittet på? Å ta opp et fag som privatist innebærer bare å avlegge en eksamen i faget? Hvordan er mulighetene for å ta opp fag i militæret? Når ansees en som å være "for gammel" til å begynne studiene? Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Et tips er å starte på en lignende linje på samme skole/universitet som den du vil inn på. Når man gjør det er det ofte lett å skifte til den linjen man ønsker. Så trenger du kanskje bare ta opp noen få ekstra fag i den nye linjen. Hva er du vil inn på? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Jeg vil inn på Filmvitenskap på NTNU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå