Gå til innhold

Dell Inspiron 6000 (lydkort, spilling)

Anbefalte innlegg

Inspiron 6000

Intel® Pentium® M prosessor 750 (1.86GHz 2MB L2 cache 533MHz FSB) ATI X300 grafikk

Microsoft® Windows® XP Home SP2

15,4" widescreen skjerm UltraSharpTM WSXGA+ (1680 x 1050) LCD Panel

512MB 400MHz DDR2 RAM (2x256) Free Upgrade

128MB DDR ATI MOBILITY® RADEON® X300

80GB (5.400rpm) IDE harddisk

sum: 13 639,-

Noen synspunkter? Etter å ha lest 1559 testen ser ut at dell i6000 e vinneren når det gjelder i prisklassen og kvaliteten

1. Går det an å koble til 5.1 høytalerne til den? Skal bruke den til litt skule arbeid, men viktigste e musikk og ik minst surfing :D

2. Ser ut at man kan velge mellom forskjellige deksler til den. Noen som har prøvd?

3. Klarer den å kjøre spill? Venter på Gudfaren. kan jeg bare gløyme? :hmm:

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan er X300 128 mb kortet i forhold til ATI 9700 128 mb?

Noe tregere. Hvor mye tregere avhenger av hvor høyt klokket den Mobility Radeon 9700 man sammenligner med er. Inspiron 6000s Mobility X300 er klokket ganske lavt på 216/200, noe som er langt under referansehastigheten på kjernen (325 hvis jeg husker riktig). Likt klokket yter brikkene likt.

Lenke til kommentar
Hvordan er X300 128 mb kortet i forhold til ATI 9700 128 mb?

Noe tregere. Hvor mye tregere avhenger av hvor høyt klokket den Mobility Radeon 9700 man sammenligner med er. Inspiron 6000s Mobility X300 er klokket ganske lavt på 216/200, noe som er langt under referansehastigheten på kjernen (325 hvis jeg husker riktig). Likt klokket yter brikkene likt.

trekker dette litt videre, og lurer på om noen kan si noe om erfaring med å klokke sitt x300 kort. Hvor høyt har dere fått den klokket uten problemer, osv?

Og videre, som produkt av dette - effekt på gpu temperatur?

Lenke til kommentar
fikk den 230kr billigere ja.. men ik mer.. Er det mulig å bruke 5.1 høytalerer til den?

takk

Da ville jeg prøvd igjen.... jeg prøvde og fikk kr 10 634 inkl. mva. of frakt for samme konfigurasjon

Hæ? Hvordan fikk du til? Jeg gikk innpå dell anbefaler så fikk jeg over 13000..

Lenke til kommentar
trekker dette litt videre, og lurer på om noen kan si noe om erfaring med å klokke sitt x300 kort. Hvor høyt har dere fått den klokket uten problemer, osv? Og videre, som produkt av dette - effekt på gpu temperatur?

Beklager vet ikke helt hvor hodet mitt var i sted, men den riktige hastigheten skal være 297/216. Det ser ut til at overklokkingsegenskapene varierer, men at 340/250 bør være et moderat og oppnåelig mål. Enkelte på notebookforums har den mye høyere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...