Gå til innhold

"Just google it".. men hvordan ?

Gjest Slettet-IHWlGMJn

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-IHWlGMJn

Heihei!

Lurte på hva man må gjøre for at en nettside skal komme opp på google..

Si at jeg f.eks. vil at siden min skal komme opp om du søker på "mongoloyd"..

Endret av Slettet-IHWlGMJn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Si at jeg f.eks. vil at det skal komme opp en side om du søker på "mongoloyd"..

Da kan det lønne seg å søke på noe relevant i forhold til det resultatet du vil ha..

I dette tilfellet, kan du gjøre et søk på "mongoloyd", for å se om det får noen treff...

Funksjonshemming kan du også søke på, da dette er et mer passende ord.

Faktisk ikke verre enn det :)

Endret av OShea22
Lenke til kommentar

Er det som som driver den siden som f.eks. heter mongolyd? dvs. du vil ha siden lengre opp på søkemotorene?

Om du har mongolyd i title-tagen, vil nok søkemotorene fange opp siden. Meta-tags kan også brukes.

Endret av <ingve>
Lenke til kommentar

For det første må Googlebot indeksere sida di. Dersom sida di ikkje er linka til frå nokon andre plassar vil neppe Googlebot finne den.

Å vere linka til frå andre plassar hjelper nok eindel på. I tillegg kjem du raskare på toppen om folk klikker på nettopp din side når dei søker på "mongolyd".

Du kan legge til sider her:

http://www.google.com/addurl/?continue=/addurl

(Les nøye det som står).

Rett brukt av meta-tagger, overskrift-tagger osv er også viktig, og sjølvsagt innhaldet.

Tar ofte sin tid før ting skjer, men ein såpass unik ting som "mongolyd" burde komme på toppen rimeleg fort. Tok sin tid før eg kunne søke på namnet mitt å få heimesida mi opp på toppen i Google (namnet mitt ligg mange plassar). No er Googlebot innom eit par gonger for dagen (sjølvsagt einaste søkeroboten eg har tillatt på sida mi, MSN-boten kan dra til h*****).

Endret av objorkum
Lenke til kommentar
(sjølvsagt einaste søkeroboten eg har tillatt på sida mi, MSN-boten kan dra til h*****).

Hvorfor er det så selvsagt? Er det slik at du ikke vil ha besøk av folk som bruker MSN som søkemotor?

Lenke til kommentar
(sjølvsagt einaste søkeroboten eg har tillatt på sida mi, MSN-boten kan dra til h*****).

Hvorfor er det så selvsagt? Er det slik at du ikke vil ha besøk av folk som bruker MSN som søkemotor?

Politisk boikott? ;)

fjortis boikott?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...