fjaler Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Jeg har tenkt å bytte ut vifta i min Macron power 300W PSU (aldri hørt om dem før men det står hvertfall det på den) med en papst vifte. Noen som vet ca. om hvor langt ned jeg kan gå i støynivå uten at vifta blir for svak. Hadde planlagt å kjøpe den mest stillegående 80mm vifta hvis ikke PSUen tar kvelden av det. Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 hm... har selv lurt på det... ta et digitalt termometer og lim sensoren oppe .... hvis temperaturen overstiger det du tror ikke er bra...., så skru av og sett inn en bedre vifte :smile: Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 ToPower PSU-mod hos OK.no er kanskje ikke så dum lesning. Krever litt jobbing med Dremel dette her. Men til gjengjeld vil PSU'en holde kald og rolig. Som sagt krever det litt modding det da Jeg har lyst til å gjøre det samme, men 92mm vifte mi slutta å fungere helt uten grunn :???: Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 Hei hei Macron, Du trenger mest sannsylig ikke kjøpe ny vifte. Smører du eksisterende vifte og lar den kjøre på 5 volt istedenfor 12, vil du oppnå det samme. Riv opp klistremerket på vifta halvveis og drypp forsiktig på en dråpe olje. Ta på igjen klistremerket. 5 volt finner du på rød ledning fra psu-en. Koble den farga ledninga fra psu-vifta til rød ledning fra psu og du er i gang. Ei støysvak saktegående psu-vifte klarer fint å kjøle psu-et ned tilstrekkelig hvis lufta som kommer inn har grei temperatur. Er kabinett-temperaturen din over 30 grader bør du vurdere ytterligere kabinettvifter. mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå