Gå til innhold

Hvor lang tid bruker en newbie oå å installere ub

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En av de fine tingene med linu er at en instalasjon kan inneholde så mange språk du bare ønsker. Og når du logger inn kan du velge blant de du har instalert.

Slenger på et spørsmål jeg: Hvordan installerer en flere språk, og hvor / hvordan velger en språket en vil ha?

Lenke til kommentar

Hei, hvordan får jeg opp console? Proever aa innstallere mp3-stoette/codecs.

Jeg mente kommandolinja, er det det samme som "kjoe applikasjon"?

Hvordan innstallerer jeg ting uten pakkesystem. Proever aa innstallere Bluefish men den var ikke i pakkesystemet. Lurer og paa hvor jeg finner de programmene som ikke er i startmenyen, hvis det er flere da,,

Setter pris paa hjelpen.

Endret av x-ray-cat
Lenke til kommentar
Hei, hvordan får jeg opp console? Proever aa innstallere mp3-stoette/codecs.

Jeg mente kommandolinja, er det det samme som "kjoe applikasjon"?

Applikasjoner -> Systemverktøy -> Terminal

Hvordan innstallerer jeg ting uten pakkesystem. Proever aa innstallere Bluefish men den var ikke i pakkesystemet. Lurer og paa hvor jeg finner de programmene som ikke er i startmenyen, hvis det er flere da,,

Bluefish er i pakkesystemet, men muligvis i Universe. I så fall, følg denne guiden (det bør du egentlig gjøre uansett) og installer Bluefish med "sudo apt-get install bluefish" i konsoll eller fra synaptic.

Lenke til kommentar

Fant det. Men virket som det ikke funket pga. jeg trengte noe mer. Ser ut som jeg får installert vlcplayer. *Sjekke på realplayer igjen*

Hvis noen bruker bluefish her, vet dere hvordan jeg slår på syntax highlighting slik jeg for farger på forksjelige tager og elemtener?

Endret av x-ray-cat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...