x-ray-cat Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 Hvis jeg laster ned Ubuntu fra de offisielle sidene, får jeg da en Norsk versjon av ubuntu/gnome? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Hvis jeg laster ned Ubuntu fra de offisielle sidene, får jeg da en Norsk versjon av ubuntu/gnome? Ja, hvis du velger norsk under installasjonen, kommer det meste på norsk i Ubuntu. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 En av de fine tingene med linu er at en instalasjon kan inneholde så mange språk du bare ønsker. Og når du logger inn kan du velge blant de du har instalert. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 En av de fine tingene med linu er at en instalasjon kan inneholde så mange språk du bare ønsker. Og når du logger inn kan du velge blant de du har instalert. Slenger på et spørsmål jeg: Hvordan installerer en flere språk, og hvor / hvordan velger en språket en vil ha? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Kom an på distro, i Ubuntu kan man bare instalere language-pack-xx, for å inn et språk, xx=no gir norsk, xx=bg gir bulgarsk , osv. Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) Hei, hvordan får jeg opp console? Proever aa innstallere mp3-stoette/codecs. Jeg mente kommandolinja, er det det samme som "kjoe applikasjon"? Hvordan innstallerer jeg ting uten pakkesystem. Proever aa innstallere Bluefish men den var ikke i pakkesystemet. Lurer og paa hvor jeg finner de programmene som ikke er i startmenyen, hvis det er flere da,, Setter pris paa hjelpen. Endret 2. juni 2005 av x-ray-cat Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) Hvis du åpner /etc/atp/sources.list og tar vekk '#'-ener forrand 'deb'-ene får du de fleste pakkene du trenger, inklusive bluefish/mp3. For mp3 instaler gestreamer-plugins. Ellers er ubuntuguide.org en fin ting. Endret 3. juni 2005 av LessThanJake Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Hei, hvordan får jeg opp console? Proever aa innstallere mp3-stoette/codecs. Jeg mente kommandolinja, er det det samme som "kjoe applikasjon"? Applikasjoner -> Systemverktøy -> Terminal Hvordan innstallerer jeg ting uten pakkesystem. Proever aa innstallere Bluefish men den var ikke i pakkesystemet. Lurer og paa hvor jeg finner de programmene som ikke er i startmenyen, hvis det er flere da,, Bluefish er i pakkesystemet, men muligvis i Universe. I så fall, følg denne guiden (det bør du egentlig gjøre uansett) og installer Bluefish med "sudo apt-get install bluefish" i konsoll eller fra synaptic. Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Hei. Kan jeg installere vlc-plater? På videoland.org har de en tilgjengelig for debian, vil den funke på ubuntu? Isåfall, hvordan installerer jeg det? Realplayer er og av interesse å få installert. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 VLC ligger i Universe og ubuntuguide har en god oppskrift på installering av Realplayer. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Hei. Kan jeg installere vlc-plater? På videoland.org har de en tilgjengelig for debian, vil den funke på ubuntu? Isåfall, hvordan installerer jeg det? Du kan installere VLC med Synaptic. Hvis den ikke ligger der, følg denne guiden: http://ubuntuguide.org/#extrarepositories Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) Fant det. Men virket som det ikke funket pga. jeg trengte noe mer. Ser ut som jeg får installert vlcplayer. *Sjekke på realplayer igjen* Hvis noen bruker bluefish her, vet dere hvordan jeg slår på syntax highlighting slik jeg for farger på forksjelige tager og elemtener? Endret 3. juni 2005 av x-ray-cat Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Det er no på som default i min Bluefish. Edit > Preferences > Syntax highlighting Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Takk. Jeg har realplayer i pakkebehandleren, men den vil ikke la seg installere. Noen råd? Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Skjermdump vedlagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå