Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

lyse tv og 2 dekodere. kun 1 får tilgang

Anbefalte innlegg

Har lyse tv, og 2 dekodere, men den ene dekoderen sier: You are not authenticated to enter the system. Men jeg presiserte at jeg skulle ha 2 grunnet til et tv i 2.egt og. Hva gjør jeg galt? cat-5 kabel er ok, har prøvd dekoderen som virker på begge kablene. Kan jo ikke gå i settings på den andre boksen siden den ikke er "authenticated" Og siden jeg får denne meldinga, så kan ikke boksen være ødelagt heller.

IKKE noe bruk pc og videolan vlc,svar. Ingen pc skal måtte være på for å se tv takk. Her skal Tv'et brukes til tv ,og internet til internet.

Håper noen vet hva som er "gale" før jeg ringer til lyse og klager.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Ta strømmen til dekoderen som du ikke får autentisert og ikke sett den inn enda.

2. Ta strømmen til sentralen hvor fiberen går inn.

3. Vent 10 min.

4. Sett i strømmen til sentralen.

5. Sett i strømmen til dekoderen.

Du kan jo også prøve å ta strømmen til BEGGE dekoderene med det samme du er i gang. Hvis ikke dette ikke virker må du nok ringe til Lyse og få de til å hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Må barre dittoe forrige svar...alle problemer jeg har hatt med lyse har løst seg med å ta ut strømmen til bb routeren en liten stund...merkelig nok :)

Noen som har testa å ta inn tv på pc'en foresten? Hvordan gjorde dere det evt...

Lenke til kommentar

Har en kollega som har opplevd et ganske søkt problem som ligner på ditt, men det løste seg ved å benytte lengre Cat-5 kabel mellom fibermodem og tv-boksen.

Har lyse selv og prøvd med 2x pc + ip tlf telio + 2x TV funker glimrende, men tv fordelinga går tv-switch-modem.

Pc og tlf går modem-switch-router-pc/tlf

Hvor mange utganger er det på ditt lyse-modem

Lenke til kommentar

Dersom du har koblet dekoderen på nettverket for å komme opp til den andre tven så er det mulig den får ip fra din lokale dhcp server, å ikke fra lyse da den er satt opp til å motta ip fra dhcp. Hadde det samme problemet selv :)

Endret av melsom
Lenke til kommentar

Ah andre lyse brukere, vær hilset!:-O

Har prøvd "strøm trikset" det virka ikke:-( cat-5 kabelen ligger i vegger og tak, er 12meter lang, så lengde er det nok av.

Jeg er følgende porter: 1 for internet, 2 for tv, 1 for tlf, og en service port med masse huller i.Alt er riktig plugga.

Tror jeg har fast ip, selv om jeg bad om ikke å ha det. de bakeste talla har vært like i flere måneder, selv om jeg har tatt av strømmen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...