Xantix Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Jeg har en smc barricade 7004vwbr v.2 eu trådløs router og jeg ser på info siden til produsenten at den skal ha en rekkevidde på opp til 1000 fot, ca 304 meter tror jeg det tilsvarer. Synes for det første at dette høres usannsynlig langt ut, og da jeg testet med den bærbare til naboen så fikk vi ikke signaler og huset hans er vel ca. 50 meter unna. Vi fikk signialer ca. 30 meter fra huset. Routeren er plassert i et vindu som vender mot naboens hus. Har hørt at noen routere har en konfigurasjon hvor man kan endre hvor lang rekkevidde den skal ha, men har ikke funnet noe slikt på min. X. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 avstanden er målt under optimale forhold uten objekter som blokkerer veien =) Noen rutere har også mulighet for hacket firmware slik at de sender signaler lenger enn de egentlig skal gjøre. Det har også en del med mottaker kortet å gjøre når det gjelder signaler. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Ikke så enkelt når du ikke kan sette ekstern antenne på routeren! Mulige løsninger... 1. Eksternt USB nettverkskort med god rekkevidde plassert i vinduskarmen til han med laptopen (alle er ikke like gode...) 2. Annen router med ekstern antenne (med større gain?). 3. Grave ned nettverkskabel 4. Repeater http://www.wi-fiplanet.com/tutorials/article.php/1571601 Lenke til kommentar
Xantix Skrevet 28. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2005 Har prøvd med en ekstern ikke retningsstyrt antenne fra hus 1 til hus 2 hvor avstanden er som sagt mellom 20 og 30 meter. på den korteste avstanden mellom husene får jeg til tider 1 grønn av ca 6 mulige grønne streker, og det er da veldig svak signal. Dette uten den eksterne antenna i bruk. Plutselig kan jeg risikere å få "begrenset eller ingen tilgang" regner med at det kommer av at signalene er for svake. Synes jo det er litt merkelig at jeg får en grønn strek med vanlig oppsett mens den eksterne antennen koblet til ruteren eller motagerkortet ikke fører til sterkere signaler...... Vurderer derfor Linksys WRT54GX ruter som visst nok skal ha ekstrem rekkevidde, sitter selv på en d-link 614+. Noen som har erfaring med Linksys'en? X. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå