Gå til innhold

Maskin i USA

Anbefalte innlegg

Hei

Eg skal til USA til høsten, og der hadde eg tenkt å gjøre eit lite pc kupp. Ser det er mange som har gode erfaringer med Dell 9300, den får eg for 2000$ og med ein dollar kurs på 6,5 så blir det ca 13 000 NOK .

Inspiron 9300

Intel® Pentium® M Processor 750 (1.86 GHz/2MB Cache/533MHz FSB)

256MB DDR2 SDRAM at 533MHz 1 Dimm (kjøper 1 GB utenom)

80GB Hard Drive

24X CD Burner/DVD Combo Drive

256MB NVIDA® GeForce™ Go 6800

9-cell Lithium Ion Primary Battery

17 inch UltraSharp™ Wide Screen UXGA Display with TrueLife

Det er kanskje ikkje den pc`en eg kan spare mest på å kjøpe men. Har og kikka litt på HP sine maskiner. F.eks zv6000 $749 (oppgradere selvsagt).

Eller kanskje den heller store zd8000 $1149 . Visst dere kunne ha komt med synspunkt eller andre alternativ til meg, sånn at eg tjene mest mulig på mi USA reise hadde det vert flott. Prisen skal helst vere under 13K.

Takker så mytji..!! :w00t:

Videoannonse
Annonse

ett lite problem bare:

Selger Dell i butikk i usa? Eller er det slik som her, at de bare selger over nett?

Isåfall ville jeg begynt å se meg om etter alternativer asap. Evt. Ordne med leveringsadresse der borte...

(Jeg ville også gjort meg 100% sikker på at du kan få ett ÆØÅ erstatningstastatur til lappisen du kjøper via forhandler i Norge...noe jeg veit er mulig å skaffe fra Dell iallefall...(burde jo være mulig for de fleste bærbare da...))

Endret av MrLee
ett lite problem bare:

Selger Dell i butikk i usa? Eller er det slik som her, at de bare selger over nett?

Isåfall ville jeg begynt å se meg om etter alternativer asap.

(men jeg ville gjort meg 100% sikker på at du kan få ett ÆØÅ erstatningstastatur til lappisen du kjøper via forhandler i Norge...)

Dell selger over nett i usa også. ÆØÅ er ikkje det store problemet.. tar eg som det kommer..sparer gledelig noken tusen på det. Har sett ein del over alt på nettet. Men eg syns at eg trenger litt hjelp av andre (erfaringer, tips), lyst å gjere best mulig kjøp.

Maskina skal bli brukt som student maskin, men og til ein del spilling.

Hvilke avgifter er dette snakk om?

Med mindre du kjøper maskinen i USA og bor der i mer enn ett år, så må du i utgangspunktet betale 25 % moms i avgift. Bor du utlandet i mer enn 1 år, kan du ta maskinen med hjem avgiftsfritt som flyttegods. Nå det er sagt, er det jo liten sjans for at nettopp DU blir plukket ut til kontroll... :D

Hvilke avgifter er dette snakk om?

Med mindre du kjøper maskinen i USA og bor der i mer enn ett år, så må du i utgangspunktet betale 25 % moms i avgift. Bor du utlandet i mer enn 1 år, kan du ta maskinen med hjem avgiftsfritt som flyttegods. Nå det er sagt, er det jo liten sjans for at nettopp DU blir plukket ut til kontroll... :D

Kjipern.. skal vere der borte i 9 mnd.. og visst eg må betale moms på datan så kan eg jo like greit kjøpe her heime. :thumbdown:

Men du sier noe.. hvorfor ska di ta akkurat meg :hmm: .. kommer på døra di visst di tar akkurat MEG... :p

Vil helt klart anbefale en Sony Vaio! De er utrolig stilige og selges ikke i Norge, så da får du en maskin ikke alle andre har :) Og når det kommer til å ta den med tilbake til norge er det nok ingen som letter et øyelokk i tollen når du har en bærbar pc i sekken...

Antyder du at det er et problem å ha i9300 i sekken uten at det buler ut..? :realmad:

Apanonar, bare kjøp pcen i USA (hvis du ordner det med VISA-kortet) det er ingen som kommer på døra og krever at du skal betale tax i USA. :!:

Endret av Fredrik Larsen
Inspiron 9300

80GB Hard Drive

synes det ikke var et røverkjøp til den prisen hvertfall..

Inspiron 9300

80GB Hard Drive

synes det ikke var et røverkjøp til den prisen hvertfall..

For di samme spec`s her i norge blir det godt og vel 16000.. så det er noken tusen spart. Og ettersom eg har lest tråder her på forumet har folk kjøpt 9300 for 16000 og har vert godt fornøyd med hva di har fått for prisen. Nå er det jo forskjellige tilbud på dei dell.com og dell.no, og dei skifter jo tilbud rett som det er.

Har funne fram til Compaq X6000

Item description Each Qty. Total Remove

Compaq Presario X6000 customizable Notebook PC

PK295AV

– Microsoft® Windows® XP Home Edition with SP2

– Intel® Pentium® 4 630 w/HT Technology, 3.0GHz

– 17.0" WSXGA+ BrightView Wide Viewing (1680x1050)

– 512MB DDR2 SDRAM, 533MHz (1x512MB)

– 60 GB 4200 RPM Hard Drive

– DVD+/-RW/R & CD-RW Combo w/Double Layer Support

– 128MB ATI Mobility Radeon X600

– 54g Integ. Broadcom 802.11b/g WLAN & Bluetooth

– Extra 12 Cell Lithium Ion Battery

– Microsoft® Works/Money

Denne til $1600, 10 400 NOK ;)

Noen som har erfaringer med denne maskinen? Ellers noen synspunkt?

Har funne fram til Compaq X6000

Item description Each Qty. Total Remove

Compaq Presario X6000 customizable Notebook PC

PK295AV

– Microsoft® Windows® XP Home Edition with SP2

– Intel® Pentium® 4 630 w/HT Technology, 3.0GHz

– 17.0" WSXGA+ BrightView Wide Viewing (1680x1050)

– 512MB DDR2 SDRAM, 533MHz (1x512MB)

– 60 GB 4200 RPM Hard Drive

– DVD+/-RW/R & CD-RW Combo w/Double Layer Support

– 128MB ATI Mobility Radeon X600

– 54g Integ. Broadcom 802.11b/g WLAN & Bluetooth

– Extra 12 Cell Lithium Ion Battery

– Microsoft® Works/Money

Denne til $1600, 10 400 NOK ;)

Noen som har erfaringer med denne maskinen? Ellers noen synspunkt?

Pentium 4 i bærbare er etter erfaringer noe tull som bare skaper all for mye varme. Finn en med Celeron prosessor, funker mye bedre :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...