Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen andre som hater modemer?

Anbefalte innlegg

Har, på en av maskinene i huset, et eksternt Dynalink modem. En gang for lenge, lenge siden virka dette uvanlig bra til å være et modem. Tror det må ha vært i tida før Windows XP m.m..

Problemet er at modemet liker å ta en pust i bakken av og til, eller nærmere bestemt HVER bidige gang det er online. Det kan gå 5 minutter og det kan gå en halv time.. modemet kobler garantert fra.

Noe rart skjer også når det skal koble til; det hender nemlig at modemet heller ikke greier å koble til. Dette løses ganske enkelt ved å prøve igjen.. igjen, igjen, igjen og igjen.. pleier nemlig å virke den femte eller sjette ganga. Også litt rart at dette, dersom det skjer, kun skjer den første ganga det skal koble til.. altså ikke etter at det har koblet fra og så skal koble til igjen.

Meget mulig at de to problemene er to sider av samme sak.. Men som sagt, det har ikke alltid vært sånn. Kort sagt lurer jeg på om noen har en idé om kva dette kan skyldes.. noen som har det??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

maurbiff

Har du kontolert at automatisk disconnect ikke er krysset av. Det kan og hjelpe med en oppdatering av modemdriveren, En tur innom winupdates kan og hjelpe. Eg er ikke sikker om det hjelper deg men du kan prøve, Er lenge siden eg brukte modem så er litt rusten på det området nå.

Lenke til kommentar

Kan ikke si at jeg hater modemer men jeg misliker dem sterkt, dessverre sitter jeg ennå med et modmem mens jeg venter på bredbånd men det tar jo så lang tid før jeg får det at jeg nesten kan regne med å gå med hvit stokk og svarte briller... :wink: men hvis det ikke hjelper å oppdatere driverene kan det jo ha noe med innstilingene å gjøre, pass på at den ikke skal logge seg ut etter at den har vært inaktiv i mere en 5min sett den til 1000min eller noe sånt.Da skal det funke!

Lenke til kommentar

Hadde også en Dynalink modem for lenge siden, og hadde omtrent samme problemer som du har. Det koblet seg stadig ned, og hengte seg ofte. Men etter at jeg byttet til et US Robotics modem hadde jeg mye mindre problemer. Tror ikke det var internettleverandøren sin feil, for jeg prøvde flere forskjellige, og det var også helt uavhengig av hvilken tid på døgnet jeg surfet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...