Stig Jøran Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Finns det en enkel måte å lagre data i selve programmet(exe fila), og hente frem igjen neste gang programmet starter? Med data mener jeg en enkel tekst eller tall som feks "data1_2232". Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Du kan åpne .exe fila, og legge det til på slutten (hvis du får lov tl å åpne den da) Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 Du kan åpne .exe fila, og legge det til på slutten (hvis du får lov tl å åpne den da) Huh? :!: Er ikke exe fila veeeldig kryptert? Lenke til kommentar
Legion Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 vil tro at anti-virusprogram kommer til å hoppe og skrike om noe slikt skulle klare å skje også. en .ini-fil er en mye greiere løsning, evt skrive til registeret Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Ville nok brukt en annen fil til å lagre informasjon i ja.. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Du kan åpne .exe fila, og legge det til på slutten (hvis du får lov tl å åpne den da) Huh? :!: Er ikke exe fila veeeldig kryptert? Jo, men det spiller ingen rolle, fordi du skal ikke lese den allikevel. Jeg ville ikke anbefale å gjøre det sånn, men det er den eneste løsningen. Stort sett skal du ikke lagre noe som helst i exe fila, bruk heller eksterne filer. Lenke til kommentar
alftore Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Vet ikke helt om jeg skjønnte hvor du ville hen.. Er dette noe du ønsker å gjøre med et program du selv har laget? Men i .NET er det vanlig å bruke app.config eller web.config til å lagre data som du kan hente ut når programmmet starter. Dette er en XML fil som normalt ligger i samme katalog som .exe/.dll fila. Men det er også mulig å lage ressurser slik som ikoner som kan legges inn i .exe fila når du kompilerer programmet. Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Oki, da dropper jeg det med å lagre i exe fila. Hvordan lagrer man noe i ini eller dat ? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 (endret) Man bruker StreamWriter til å skrive tekst og StreamReader til å hente data ut igjen. Les her! Eventuelt kan du skrive en XML-fil. Endret 4. juni 2005 av moskus Lenke til kommentar
enden Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Å skrive til XML er vel den mest moderne og fremtidsrettede metoden, men for guds skyld, lær deg XML og hvordan det skal brukes før du velger å pumpe informasjon ut i en slik fil. For små programmer, som ikke har noen ambisjoner om samarbeid eller datadeling, vil det være enklest og mest hensiktsmessig å dumpe data i en "vanlig" fil. Hvor kommer denne med ini fra? Ini-filer skal kun inneholde statiske data til intialisering, og skal ikke bruke som lagrigsfiler. Hold deg til dat Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Man bruker StreamWriter til å skrive tekst og StreamReader til å hente data ut igjen. Les her! Eventuelt kan du skrive en XML-fil. StreamWriter og StreamReader er greit på små filer der du ikke skal lagre så mye data.... men er det snakk om en større samling av data på kanskje 20-50+ poster... så er ikke StreamWriter og StreamReader noe å tenke på (med mindre du har ganske god tid) for dette tar ganske mye plass med tanke på kode. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Man bruker StreamWriter til å skrive tekst og StreamReader til å hente data ut igjen. Les her! Eventuelt kan du skrive en XML-fil. StreamWriter og StreamReader er greit på små filer der du ikke skal lagre så mye data.... men er det snakk om en større samling av data på kanskje 20-50+ poster... så er ikke StreamWriter og StreamReader noe å tenke på (med mindre du har ganske god tid) for dette tar ganske mye plass med tanke på kode. Vel, jeg bruker det til å lese inn tekstfiler på ca 110.000 linjer (8 MB tekstfil). Går veldig raskt det. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Det heter ikke dat, det heter binærfil, da ville jeg heller brukt BinaryWriter eller BinaryReader, hvis det ikke er snakk om data som brukeren trenger å endre utenfor programmet, bruker du en binærfil, fordi det er raskere, enklere og på alle måter bedre en en tekstfil. Jeg har alltid et interface som jeg kaller IStreamable som inneholder dette: interface IStreamable { void FromStream(System.IO.BinaryReader); void ToStream(System.IO.BinaryWriter); } Alle objekter som skal lagres i en fil, eller over nettverk bruker denne. Jeg bruker Writer og Reader for å slippe å lage nye objekter hver gang et objekt skal lagres. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 et annet alternativ vil jo være å lagre verdiene til registeret. (hvis det er snakk om verdier i mindre mengder) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå