Ṱormod Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Hei. Skal muligens skifte psu fra Aopen 250watts til en Tagan I-Xeye 420watts i dag. Jeg har noen spørsmål angående dette. Lønner det seg å resette biosen før/etter å ha satt inn den nye PSUen? Hva er det konkret jeg trenger å gjøre både før og etter jeg har skiftet PSUen? Hva skal jeg gjøre konkret for å skifte PSUen? Bare skru ut den gamle, ta ut kablene , sette inn den nye og koble kablene til enhetene? Hva bør jeg passe på? Er takknemlig for svar ! Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 er vel ikke mer en å bare skru av PCen og bytte PSUen og vips så er det gjort Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 ta ut den gamle og sett i den nye som nevnt Har du sata drev må du sjekke at den har satakontakter, du burde også sjekke at det er nok kontakter Sjekk at den ikke bare har 24pin hvis hovedkortet bruker 20pins atxplugg Det er de to største feilene du kan gjøre =) og pass på merket Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Ellers fins det overganger fra molex til sata, og det er somoftest ikke noe problem å bruke en 24-pin atx kontakt på et 20-pin hk Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) Ellers fins det overganger fra molex til sata, og det er somoftest ikke noe problem å bruke en 24-pin atx kontakt på et 20-pin hk Det å betale for overganger og få dem sendt i posten ved siden av er ikke så billig. Og det å presse en 24pin atxkontakt ned i 20pin slot på hovedkortet er ikke anbefalt da du må knekke av siden på kontakten slik at den kommer nedi. Her lønner det seg også å planlegge litt slik at det blir billig. Endret 31. mai 2005 av Admin'c Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 Så jeg trenger ikke å resette BIOSen? Ok, da er det vel ikke så vanskelig. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 nope, bare husk å bikk kontaktene fra venstre til høyre hvis du har problemer med å ta dem ut i stedet for opp og ned så printkortet ikke blir skadet. Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 Yes! Da er en ny psu, nytt skjermkort og ny harddisk på plass. Takk for alle råd og vink Tready Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå