Gå til innhold

Kjøpe fra amerika uten å skatte?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehehe har gjort det..

..og ble ikke tatt,

 

les reglene: der står det eks. skal vises preg av brukt dvs. støv, fettflekker osv.

 

få han duden som du skal betale til å åpne pakkene og la de stå litt slik at du får støv på de.. klister merker. og ikke send papieren (garanti og prislist) med, dersom du blir "tatt" så åpnes toll vesenet pakkene dine (derfor demonter maskinen cpu og ram i en pakke osv.) og sender en sak til deg om at du må kontakte de for de lurer på verdine på pakkene.

 

på alle de pakkene så bør du skrive "gaver" (du kan sende gaver for 500 nkr gratis) eller div brukte tinger.

 

no i ferien så er de helt psycho sløve der på toll vesenet og de åpnet til og med en pakke til meg ifra meg, som inneholdte 2 kartonger røyk,, og sendte de videre..

 

husk oxo å få kvitering på det som skal være i hver pakke slik at om du måtte komme og vise de hva den egentlige prisen er så står det eks. ram eller cpu.

Lenke til kommentar

Pluss at jeg tror virkelig ikke det er så altfor mye penger å spare på det heller... Norge er som sagt kjent for å være billigst på datakomponenter (tar jeg feil angående de delene du har funnet, si ifra!), så tviler på det lønner seg...

 

Og etter alt bryet med å "skjule" datakomponentene i annen innpakning, kan du ha uflaks, og de tar varene, samt gir deg en klekkelig bot på de nevnte 24%... er ikke verdt det, spør du meg... :smile: :smile:

 

_________________

3dmark-l.jpg

 

[ Denne Melding var redigert av: ChriZno på 2002-07-18 02:54 ]

Lenke til kommentar

Norge er nok så absolutt ikke billigst, selv om vi vel ikke er blandt de dyreste heller.

 

Du kan jo gå inn på http://www.pricewatch.com og titte der (USA's prisguide).

 

Et lynraskt eksempel er Intel P4 2.26 GHz.

 

På Komplett får du den til 2585,- (nå er Komplett garantert ikke billigst, jeg er bare lat).

 

På Pricewatch får du den til 242 dollar, som med dagens kurs tilsvarer 1766,-....

 

Spørs om ikke webshop'ene gnir seg i hendene med tanke på dollarkursen gitt..for et år siden var den på 9,50. I dag er den 7,30. (men de færreste ser noe til differansen mht lavere priser, og når noen får et konkret spørsmål skylder de bare på hverandre (mens de propper lommeboka).

Lenke til kommentar
Quote:


PlacidDragon skrev (2002-07-18 03:19):

Norge er nok så absolutt ikke billigst, selv om vi vel ikke er blandt de dyreste heller.


Et lynraskt eksempel er Intel P4 2.26 GHz.


På Komplett får du den til 2585,- (nå er Komplett garantert ikke billigst, jeg er bare lat).


På Pricewatch får du den til 242 dollar, som med dagens kurs tilsvarer 1766,-....


Spørs om ikke webshop'ene gnir seg i hendene med tanke på dollarkursen gitt..for et år siden var den på 9,50. I dag er den 7,30. (men de færreste ser noe til differansen mht lavere priser, og når noen får et konkret spørsmål skylder de bare på hverandre (mens de propper lommeboka).




Om en stund vil du se at prisen går ned her på berget, Når komplett bestiller nye da får du dem til en annen pris, På grunn av dollar kursen. Men den prisen du sier har du + på transporten fra usa + moms og andre avgifter til den norske stat. Så er nok ikke komplett som stikker av med de 792kr som er forskjellen mellom komplett og usa prisen. :grin:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...