knuto Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) Hei folkens! Som eg har gjort utallige gongar før (men som aldri har blitt utført ), vurderar eg foreløpig å teste linux, men denne gongen har eg møtt ei ny hindring. Så vidt eg veit fins ikkje iTunes til Linux. Eg har den siste tida laga meg heilt avhennig av dette programmet på grunn av det fabelaktige sorteringssystemet. Så mitt spørsmål er om nokon veit om eit musikkprogram som er minst like godt til å sortere MP3-sangane på? -- Slettet av moderator -- Takk på førehand! Endret 31. mai 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) Som eg har gjort utallige gongar før (men som aldri har blitt utført ), vurderar eg foreløpig å teste linux, men denne gongen har eg møtt ei ny hindring. Så vidt eg veit fins ikkje iTunes til Linux. Eg har den siste tida laga meg heilt avhennig av dette programmet på grunn av det fabelaktige sorteringssystemet. Så mitt spørsmål er om nokon veit om eit musikkprogram som er minst like godt til å sortere MP3-sangane på? Er haugevis av musikkavspillere her. Selv foretrekker jeg Muine og BMP, men de er relativt enkle avspillere som ikke ligner veldig mye på iTunes. Lykke til! Endret 31. mai 2005 av Gimper Lenke til kommentar
sonic boy Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) Amarok er nydelig. mange liker rhythmbox ogsaa.. -- Slettet av moderator -- Endret 31. mai 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 iTunes, har jeg aldri prøvd, men det sorterer vel musikken etter id3-tag-ene, samme gjør rhythmbox og flerer andre. De fleste musikk-programmene for linux er enkle og ikke komerse, derfor har de ikke reklame og all den dritten iTunes og WMP har, heldigvis. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 amaroK er herleg ja. Einaste eg savnar ved KDE. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Diskusjoner rundt fildelingsprogrammer sorterer under "informasjon som kan lede til piratvirksomhet". Det er derfor ikke godtatt, selv om det ikke linkes til det. Jeg sletter litt informasjon om dette fra et par poster. Geir Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) Diskusjoner rundt fildelingsprogrammer sorterer under "informasjon som kan lede til piratvirksomhet". Det er derfor ikke godtatt, selv om det ikke linkes til det. Jeg sletter litt informasjon om dette fra et par poster. Geir Det er da vitterlig ikke et problem å diskutere på andre deler av forumet, det er faktisk en sticky med linker til P2P programmer. Edit: Og når det er sagt, så foretrekker jeg amaroK, og bruker til en hver tid nyeste SVN update. Ellers så minner rhytmbox mer om Itunes, så om det du leter etter er en itunes-tvilling ligger nok rhytmbox nærmest. But be warned, jeg har brukt itunes, og da savner jeg amaroK mer enn noen gang. Endret 31. mai 2005 av P@rm@nn Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 iTunes, har jeg aldri prøvd, men det sorterer vel musikken etter id3-tag-ene, samme gjør rhythmbox og flerer andre. De fleste musikk-programmene for linux er enkle og ikke komerse, derfor har de ikke reklame og all den dritten iTunes og WMP har, heldigvis. Reklame, iTunes?? Har jeg aldri sett noe til... Med mindre du klikker deg inn på Music Store da, der er det reklame... for musikk...... Lenke til kommentar
knuto Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 Diskusjoner rundt fildelingsprogrammer sorterer under "informasjon som kan lede til piratvirksomhet". Eg forstår godt din grunn, og godtek den, men det skal nemnast at fildelingsprogram i seg sjølv ikkje er ulovleg. Det er heller (endå) ikkje ulovleg å laste ned program og musikk med fildelingsprogram i Noreg, men å _dele_ filer med andre, er derimot ulovleg, men i dei fleste programma er det ikkje obligatorisk å dele. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Eg forstår godt din grunn, og godtek den, men det skal nemnast at fildelingsprogram i seg sjølv ikkje er ulovleg. Det er heller (endå) ikkje ulovleg å laste ned program og musikk med fildelingsprogram i Noreg, men å _dele_ filer med andre, er derimot ulovleg, men i dei fleste programma er det ikkje obligatorisk å dele. Ikke helt sant. Det er langt fra ulovlig å dele filer, så fremt man ikke bryter opphavsretten. GPL og lignende lisenser, som mesteparten av programvaren jeg bruker er lisensiert under, oppfordrer til og med brukere til å dele. Andre intellektuelle verk, som f.eks musikk kan også deles lovlig, om det er tillatt av opphavsrettinnehaveren. På dette området har vi Creative Commons. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Finnes det egentlig et program som får iPod til å funke skikkelig på GNU/Linux? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Finnes det egentlig et program som får iPod til å funke skikkelig på GNU/Linux? http://ipodlinuxinstl.sourceforge.net/ http://www.gnomefiles.org/app.php?soft_id=294 Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Ah, takk Har no sett at KDE har ein iPOD-funksjon, i alle fall i amaroK. Rhythmbox har også ein... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Ok. Men jeg vil helst unngå KDE... Stygt. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Ok. Men jeg vil helst unngå KDE... Stygt. Rhythmbox sa eg jo... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Jada, men har jo fått andre svar også da.. Så får teste ut og se hva jeg liker best Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå