Joe DiMaggio Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Hei! Har en 1xGeil PC 3200 (den er blå) Vet ikke helt hva den heter.. Har også en Corsair som er PC 2700 begge er på 512 Mb. Kan jeg bruke disse sammen? Blir det noe tull hvis de skal stå i dual channel? Blir det mye bedere? Mvh Sveinung Lenke til kommentar
Panofix Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Jeg tror det er sånn at Geil-kortet med PC3200 går ned til PC2700 hvis du setter de to brikkene sammen. Tror det er en regel at det er det dårligste kortets hastighet som bestemmer hvis det skal være dual channel. Men ikke bli gal hvis jeg tar feil da. Sikkert noen andre som også har noen formeninger om dette. Lenke til kommentar
fossie Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Du får neppe kjørt dem i dual channel, må ha to identiske brikker da. (Derfor det selges dual kits) Maskinene er svært kresne på slikt -Fossie Lenke til kommentar
Joe DiMaggio Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 Skal jeg bare bruke Geil brikken da eller? Lenke til kommentar
fossie Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Det kommer an på... du kan jo teste om du får dem til å gå sammen. Isåfall får du litt tregere minne, men mer minne. Hvis du stadig må ty til ekstremt tregt virtuelt minne og maskinen til går tregt av den grunn kan det jo være verdt det. Ikke umulig at du får et ustabilt system av å mikse minnebrikker heller, særlig når du klokker en brikke ned i tillegg. -Fossie Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Du får neppe kjørt dem i dual channel, må ha to identiske brikker da. (Derfor det selges dual kits) Maskinene er svært kresne på slikt -Fossie Nei, det er feil. To brikker som er kjøpt separat fungerer like bra som et dual-kit. Dual-kit er til for at produsentene skal få noen ekstra kroner. Så lenge trådstarter låser hastigheten på RAM'en til DDR333 og setter timings han vet begge brikkene tåler (f.eks 2,5-3-3-7), vil det ikke bli noe problem å kjøre dem i dual-channel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå