Lucas Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Hvis dette er en evt. feilpost så beklager jeg det, men fant dette som den beste plassen. Om under en måned reiser jeg til USA, og skal til Ohio/Maryland hovedsakelig, og onkelen sier tingene er bra mye billigere der enn her, noe som han sikkert vet siden han jobber i Siemens. Derfor la jeg planer for en oppgradering til PCen min Systemet jeg har nå: AMD 64 3400+ 2.2 socket 754. <--- Skal jeg evt bytte til noe kraftigere i 754 eller gå til 939 ? Gainward 6800 Ultra som har litt dårlig BIOS, flasher senere idag ! <---Hvis jeg oppgraderer HK til 939 så er det vel PCI-E på det, hva gjør jeg med det ? 1.5GB PC3200 Twinmos ram <---- Holder vel ? 2x160GB Hitaci HDD <----- Planlegger 2 disker til, 1 OS (raptor) disk og 1 (stor disk) wannabe disk ? Asus k8v SE delux HK. <---- Bytte eller holder dette til neste år sammen med skjermkortet ? DVD brenner + CD rom. <---- Holder vel det også ? Forslag ? Lenke til kommentar
Jensi Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Med mindre det er 1/3 av prisen, så er det idiotisk å opgradere den PC'n. Det finnes ikke et spill som ikke den PC'n kjører på max. Lenke til kommentar
General_musa Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 agree, ikke noe poeng i å oppgradere pc`n.. skal du på død og liv oppgradere, kjøp ny(e) skjerm(er), anlegg, eller noe sånt.. kansje noe annet som ikke er til pc`n? musa Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Sett pengene på høyrente konto og kjøp ny når du har _behov_ for det. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Sett pengene på høyrente konto og kjøp ny når du har _behov_ for det. Du får ikke mye av å sette pengene i banken lenger. Det er vel ikke noen konto som jeg vil betegne som høyrente med dagens rente, men å sette det i banken bruker i det minste ikke opp pengene. Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) Kunne kanskje kjøpt deg en raptor, men ellers er det bare sløsing. Utrolig kjip følelse man får når man vet man har penger til ny HW, og så er PCen i god stand. Ingenting å shoppe inn, ingen nye fancy esker, manualer og ledninger, ingenting å skru og mekke på.. Må rett og slett finne noe bedre å bruke pengene på Endret 31. mai 2005 av brsseb Lenke til kommentar
pertm Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 En annen ting du kunne kjøpe hvis du sunes du trenger det er jo et av de litt dyrere lydkortene. siden du ikke sier noe om hva du har så antar jeg at du kanskje bruker et på hovedkortet. Det eneste problemmet jeg ser med å gjøre det nå er at det kommer til å være PCI og snart kommer vel annet en skjermkort begynne å gå over til PCI-e og dermed blir det kanskje ikke så lurt å kjøpe lenger. Lenke til kommentar
uburen Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Helddiggrisen!! Ta deg en tur på en av de store sportsbutikkene! Fiskesneller og utstyr til 30 - 50 % av prisen her hjemme. Husk livet er ikke bare data! Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) Jo, men aaaa..her sitter jeg på pengene men får ikke bruke de på det jeg liker best ? hehe ! Vel, PCen ser vel kanksje ikke så _pen_ ut og innvendig, så man får vel se hva man har av kabinetter der nede men er det trygt å prøve å sende det i posten hjem da ? Skjerm kan også være ett alternativ, men 2 disker til trenger jeg + lydkort høres også bra ut, hvorfor har jeg ikke tenkt på det før ? Lurer på om 24" LCD skjermer er billigere der nede ? noen som vet ? Men takk for respons Endret 31. mai 2005 av Lucas Lenke til kommentar
pertm Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Jeg ville vært skeptisk til å ta med 24" skjerm, jeg antar at det er med fly. Det kan nok fort hende at du må betale moms på den når du kommer til Norge fordi den er over grensa som jeg tror er 6000kr. Et annet problem er at hva om den blir ødelagt på reisen, litt kjedelig da. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) Dobbelpost Endret 31. mai 2005 av pertm Lenke til kommentar
maslaksen Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Er det ikke annerledes strøm i USA? TRodde det var et annet system. I europa er det PAL og i USA er det noe annet mener jeg å tro? TROR vel å merke.. Sjekk det ut. Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 Jo selve stikk kontakten er annerledes, men derfor har vi noe vi kaller for adaptere, vel, hvis man pakker det man har kjøpt forsvarlig, så burde alt gå knirkefritt, skal ikke se bort ifra hvis jeg kjøper kabinett der nede at jeg får kjøpt en koffer til som jeg legger det i eller noe slikt Egentlig så tror jeg nok at siden selve hardwaren ikke trenger noe oppgradring så kjøper jeg kanskje vannkjøling og HDD ++ der nede, men det er vel sikkert mye jeg glemmer, så hiv inn forslag til ting som kan være billigere der nede og verdt å kjøpe ! Lenke til kommentar
brabra Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Kjøp deg en GPS eller PSP. GPS'er er ca 50% av prisen i Norge. Alle store gutter må jo ha en GPS ... Lenke til kommentar
punzel Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 kjøp dual itanuim cpu'er og hovedkort som støtter det ! Lenke til kommentar
swazi_sb Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Er det ikke annerledes strøm i USA? Jo selve stikk kontakten er annerledes Pluss at båd frekvensen og amplituden er anderledes, funker ikke bare å bytte stikk. Lenke til kommentar
Wizt Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Er mye dill man kan kjøpe og ta med i kofferten og krysse fingrene på at tollvesenet ikke gjøre noe ut av seg. Kanskje ny mus og musematte? et godt headset? de har en hel del flere noise-canceling headset i USA som vi ikke har fått hit enda. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 jeg ville da brukt litt av pengen på dempe lyde fra pc.. bedre vifter, kansje vannkj. som du sa... eller kan jo du se etter sånne kule\fancy el-duppditter(gadgets) til datan.. Lenke til kommentar
maslaksen Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Kjøp deg Plantronics DSP 500. De koster over 1000 kr i norge, jeg betalte 600 for de i Dannmark for ett år siden (da kostet de rundt 1500 i norge!). Siden Plantronics er amerikansk er det sikkert enda billigrer der Faen du er heldig! Om du kjøper vannkjøling så ikke spar på pengene. Billig er ikke bra har jeg fått inntrykk av. Big Water *kremt* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå