Gå til innhold

Har du noen macrobilder å vise frem?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bildet ble ikke så alt for bra, men jeg syns at prinsippet var bra. Tok et 40mm objektiv fra et gammelt kamera jeg fant hos faren min, og satte det "feil" vei foran objetivet på kameraet mitt(Olymous C-725) og plutselig kunne jeg gå en del nærmere en vanlig. det var en GOD del vanskelig å få bildene klare, og ikke minst holde kameraet i ro. Trengete fint lite vibrasjoner før hele bildet var uklart.

 

Bilde

 

Tok et bilde uten og et med.

Endret av Carrox
Lenke til kommentar

Dette kan bli en morsom tråd :)

Kanskje ikke de mest forseggjorte håndverkene jeg har gjort, men de er noen av dem jeg hadde det morsomst med å ta..

 

44136781.anotheronebitesthedust.jpg

Minolta Dimage 7Hi, Reversert 50mm F1.7

Vår stakkars utskjelte venn husflua post mortem.

 

 

44136783.someliveoffdustbiters.jpg

Minolta Dimage 7Hi, Reversert 50mm F1.7

Ironien var fullkommen da jeg i ettertid oppdaget dette bildets sanne hovedmotiv...

 

 

44136782.itsybitsy.jpg

Minolta Dimage 7Hi "Telemakro".

Edderkopp på utsiden av en vegg i tredje etasje. Man måtte lene seg laaangt ut vindu, strekke hånden så langt man rakk og vri hodet i en svært lite ergonomisk posisjon for å se nok av LCD-skjermen til å dokumentere dette festmåltidet... Vridbar LCD-skjerm er for pyser :p

 

 

Spent på å se hva mer som kommer :)

 

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

En liten fjær fra en CD-ROM spiller tatt med Olympus C-5050z.

 

Når man bruker reverserte objektiver foran hovedmotivet så er det noen tilfeller der det hjelper å blende ned hovedobjektivet for å få et skarpt bilde. Jeg har et objektiv som gir best bilde når hovedobjektivet er blendet ned til f/22 og forskjellen i kvalitet er enorm.

Endret av Kristallo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...