Skogslik Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Takker Fikk litt hjelp her på jobben og. Men har noen en dokumnetasjons del som jeg kunne få sett på? Bare for og se litt hvordan dere har satt det opp og hva dere har med. Bare send meg en PM om dere er villig til og la meg se Lenke til kommentar
*F* Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Merk at dette er eksamen IKT og ikke fagprøve, min fagprøve var ikke serlig relatert til IT ettersom det var servicefag og ikke drifstfag: Dokumentasjon Eksamen.txt Dokumentasjon Eksamen Admin info: bruker: Administrator Passord: Office123,.- Installasjon av Active Directory Domene kontroller. Domene Server Installasjon: servernavn: TyskbilimportAS Database folder: C:\\WINDOWS\NTDS Log file folder: C:\\WINDOWS\NTDS SYSVOL folder: C:\\WINDOWS\SYSVOL opdateringer av sp2 active directory users and computers lagt til 5 nye brukere standard brukernavn: to første bokstaver i fornavn og etternavn Standard Passord: Passord,123 må skiftes ved første innlogging. Bokstaver som æ,ø,å byttes med: ae, o og a Inger Bøe - Brukernavn: inbo Hege Dalstuen - brukernavn: heda Hilde Myren - Brukernavn: himy Trygve Pedersen - Brukernavn: trpe Terje M Ladom - Brukernavn: tela Windows IP Configuration Ethernet adapter Local Area Connection 2: Connection-specific DNS Suffix . : IP Address. . . . . . . . . . . . : 159.81.80.226 Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.128 Default Gateway . . . . . . . . . : 159.81.80.150 Dokumentasjon alt.txt --- DOMENE ------------------------------------------------------------------------------ Instalerte domene. NetBIOS name: TBIAS Database folder: C:\WINDOWS\NTDS Log file folder: C:\WINDOWS\NTDS SYSVOL folder: C:\WINDOWS\SYSVOL Brukere, Active Diractory Users and Computers tysk.bilimport.as --> drift --> InBo (Administrator) PW 123eee tysk.bilimport.as --> adm --> TeLa (User) PW 12345 tysk.bilimport.as --> salg --> HeDa (User) PW jjjkkk tysk.bilimport.as --> salg --> HiMy (User) PW qqqwww tysk.bilimport.as --> salg --> TrPe (User) PW eeerrr Standard PW: heihei123 --- PC1 ------------------------------------------------------------------------------ User: Administrator PW: office1234. --- Nettverk ------------------------------------------------------------------------------ Server: Windows IP Configuration Host Name . . . . . . . . . . . . : server1337 Primary Dns Suffix . . . . . . . : tysk.bilimport.as Node Type . . . . . . . . . . . . : Hybrid IP Routing Enabled. . . . . . . . : No WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No DNS Suffix Search List. . . . . . : tysk.bilimport.as bilimport.as Ethernet adapter Local Area Connection: Connection-specific DNS Suffix . : Description . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8169/8110 Family Gigabit Ethernet NIC Physical Address. . . . . . . . . : 00-19-DB-22-6E-71 DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : No IP Address. . . . . . . . . . . . : 159.81.80.226 Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0 Default Gateway . . . . . . . . . : 159.81.80.150 DNS Servers . . . . . . . . . . . : 127.0.0.1 PC1: Windows IP-konfigurasjon Vertsnavn . . . . . . . . . . . : pc1 Primær DNS-suffiks . . . . . . . : tysk.bilimport.as Nodetype . . . . . . . . . . . . : Hybrid IP-ruting aktivert . . . . . . . : Nei WINS Proxy aktivert. . . . . . . : Nei Ethernet-kort Lokal tilkobling: Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks : Beskrivelse . . . . . . . . . . : Realtek RTL8169/8110 Family Gigabit Ethernet NIC Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-19-DB-22-6E-15 DHCP aktivert. . . . . . . . . . : Nei IP-adresse . . . . . . . . . . . : 159.81.80.131 Nettverksmaske . . . . . . . . . : 255.255.0.0 Standard gateway . . . . . . . . : 159.81.80.150 --- Skriver ------------------------------------------------------------------------------ InBo (Administrator) PW 123eee Skriver: Ok(PC1) TeLa (User) PW 12345 Skriver: Ok(PC1) HeDa (User) PW jjjkkk Skriver: Ok(PC1) HiMy (User) PW qqqwww Skriver: ok(pc1) TrPe (User) PW eeerrr Skriver: ok(pc1) --- Backup ------------------------------------------------------------------------------ Program: SyncBack Installer i mappen: C:\Program Files\2BrightSparks\SyncBack Programgruppe: 2BrightSparks\SyncBack Profil: home Kilde: C:\home Mål: C:\Backup\home Profil: home-salg Kilde: C:\home-salg Mål: C:\Backup\home-salg Mål synkroniserer seg med Kilde, om man endrer noe i Kilde endrer det seg i Mål når backup kjøres. Backup kjører automatisk hver natt klokken 05:00 for home, og klokken 04:00 for home-salg. Vi burde hatt to harddisker eller servere, om det er på samme harddisk så hjelper det ikke veldig mye. --- Hjemmeområder ------------------------------------------------------------------------------ For administrasjonen: script: C:\WINDOWS\SYSVOL\domain\scripts\src1.bat Plassering: \\server1337\home\adm innhold script: net use H: \\server1337\home$\adm Tilgang: Alle (Full) Stasjon: H For IKT avdelingen: script: C:\WINDOWS\SYSVOL\domain\scripts\src2.bat Plassering: \\server1337\home\drift Innhold script: net use H: \\server1337\home$\drift Tilgang: Alle (Full) Stasjon: H For Salgs avdelingen: script: C:\WINDOWS\SYSVOL\domain\scripts\src3.bat Plassering: \\server1337\home-salg Innhold script: net use S: \\server1337\home-salg$ Tilgang: HeDa (Full), HiMy (Full), TrPe (Full) Stasjon: S --- Oppgave3 ------------------------------------------------------------------------------ Svar: Sykefraværet stiger pga stress med IT systemet dem ikke kan, grunnet lite opplæring. Lærer dem systemet får dem mindre sykefravær og mer tid til kunder Dermed vil produksjonen gå opp og problemet er løst. Vi trenger opplæring av Ansatte. Fordide.txt _______ _______ _______ _______ _______ _______ ______ ( ___ )( ____ )( ____ )( ____ \( ___ )|\ /|( ____ \ / ___ \ | ( ) || ( )|| ( )|| ( \/| ( ) || ) ( || ( \/ \/ ) ) | | | || (____)|| (____)|| | | (___) || | | || (__ / / | | | || _____)| _____)| | ____ | ___ |( ( ) )| __) / / | | | || ( | ( | | \_ )| ( ) | \ \_/ / | ( / / | (___) || ) | ) | (___) || ) ( | \ / | (____/\ / / (_______)|/ |/ (_______)|/ \| \_/ (_______/ \_/ ________ _ / ____/ /__ ____ ___ ____ ___ (_)___ ____ _ / /_ / / _ \/ __ `__ \/ __ `__ \/ / __ \/ __ `/ / __/ / / __/ / / / / / / / / / / / / / / /_/ / /_/ /_/\___/_/ /_/ /_/_/ /_/ /_/_/_/ /_/\__, / /____/ ____ __ _ _____ / __ \/ /_ (_) / (_)___ / /_/ / __ \/ / / / / __ \ / ____/ / / / / / / / /_/ / /_/ /_/ /_/_/_/_/_/ .___/ /_/ ______ / ____/________ ___ ____ / __/ / ___/ __ \/ _ \/ __ \ / /___(__ ) /_/ / __/ / / / /_____/____/ .___/\___/_/ /_/ /_/ Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Takk! Noen spørsmål til; Redirecting av mine dokumenter til privat område på server, finnes det noen lett måte og gjøre det på? Og ingen av brukerene har tillgang til og lagre på privat området sitt, hva må gjøres her? Endret 27. september 2010 av Skogslik Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Fått det i ordne nå. Siste dagen i morgon, føler det skal gå ganske greit! Men bør eg ha skjorte? Sikkert dumt spørmsål men Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Men bør eg ha skjorte? Sikkert dumt spørmsål men ja det er trekk i karakter om ikke skjorte, samme for slips og dressbukse. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Hadde ikke skjorte, og bestod fagprøven på tirsdag Lenke til kommentar
-NightInGale- Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 (endret) Takker for mye nyttig informasjon her! Da var fagprøven bestått med meget godt! Endret 5. februar 2011 av -NightInGale- Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Gratulerer! Lenke til kommentar
confusus Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Vet er en gamel trå, men tenkte drit i det, ville bare si er begynt på fagprøven min er ikke det vanskligste i verden, men strever med planleggingen. noen tips ? Lenke til kommentar
confusus Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Planleggingen min fikk jeg godkjent og er godt i gang med selve fagprøven , ting går som smurt og koser meg rett og slett Lenke til kommentar
Gjest Slettet+alsdf Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Da jeg tok fagprøven fikk jeg såvidt bestått. Jeg skylder delvis på min "tolkning" av oppgaven og måten den skulle gjennomføres på. Du kan si jeg undervurderte litt hvor opptatt sensor var av at det jeg satt opp skulle kunne fungere 100% i en gitt bedrift. Jeg dreit f. eks i å installere antivirus på server og klienter. Dette er jo en relativt simpel oppgave, og jeg tror sensor var klar over at jeg ikke hadde hatt problemer med det. Likevel trakk dette endel ned. Nå vet jeg ikke hvordan din oppgave ser ut, men mitt tips er å ta den høyst seriøst, og ikke overse noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå