*F* Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Ok, kom meg videre og har nå fulført oppgave 2. Henger dog etter på en del andre ting så blir en del helgejobbing. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Bestod fagprøven med Bestått Meget Godt på fredag. Oppgaven var å sette opp et nettverk til en skole med mer! Deilig å være ferdig med den Lenke til kommentar
*F* Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Nice det, jeg er glad bare jeg består, men om jeg meestår meget hadde det vert et stort lyspungt i livet mitt, dog skjer vel ikke det... Lenke til kommentar
Jerrgul Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Bestod fagprøven med Bestått Meget Godt på fredag. Oppgaven var å sette opp et nettverk til en skole med mer! Deilig å være ferdig med den Ca samme oppgave som meg, bare jeg måtte sette opp til et bibliotek Bestod også med meget godt på fredag Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 sette opp nettverk for bibliotek etc hadde vært drømmeoppgave gjort slikt for mindre bedrifter med 5-40ansatte tidligere og er direkte koselig arbeid få sette opp noe fra grunnen. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Enig der, føles godt å skape noe. Ellers, har ikke så mye igjen på min fagprøve i servicefag nå, bare oppgave 5 igjen som jeg tar i morgen (oppgavene mine er publisert noen sider tilbake for dem som ikke har sett dem) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+alsdf Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Begynte på fagprøve for IKT-servicefag idag. Noen som har tips til hvordan formulere seg i loggen man skal skrive? Når jeg pratet med sensor tidligere idag gav han uttrykk for at an burde skrive ganske ofte(rundt 15 min mellomrom). Blir litt lite sammenheng i loggen . Noen som har invendinger? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 de små bondopptagerne som ser cheesy ut på film under obduksjoner etc er geniale for loggføring så skrive den ned i ettertid. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Begynte på fagprøve for IKT-servicefag idag. Noen som har tips til hvordan formulere seg i loggen man skal skrive? Når jeg pratet med sensor tidligere idag gav han uttrykk for at an burde skrive ganske ofte(rundt 15 min mellomrom). Blir litt lite sammenheng i loggen . Noen som har invendinger? Til meg sa dem "time for time". Uansett, slik har jeg gjort det: http://j.imagehost.org/download/0055/Logg (Jeg vet ikke om dette er "korrekt" måte å gjøre det på. PS: Når skal loggen leveres? Ved egenvurdering, før fremføring eller mellom der? Har fremføringen min i morgen så kan offentligjøre oppgaven til insperasjon for dem som vil da Lenke til kommentar
Jerrgul Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Begynte på fagprøve for IKT-servicefag idag. Noen som har tips til hvordan formulere seg i loggen man skal skrive? Når jeg pratet med sensor tidligere idag gav han uttrykk for at an burde skrive ganske ofte(rundt 15 min mellomrom). Blir litt lite sammenheng i loggen . Noen som har invendinger? Jeg skrev bare notater under selve fagprøven, så hadde jeg en egen del av dokumentasjonen som het "Utføring av Fagprøven". Her skrev jeg hva jeg gjorde dag for dag, tidsforbruk i forhold til planleggingsdelen, eventuelle komplikasjoner som oppsto etc. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Bestod fagprøven i dag. Var varierende hva dem syns om oppgavene, noe veldig bra, og en til og med stryk, men totalt ble det bestått. Ellers kan jeg si at dem likte godt at loggen var med. Lenke til kommentar
Persann Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Fint om dere kunne lagt ut besvarelsene deres, sammen med oppgaven. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Den ligger i en harddisk i bilen, kan sende den når jeg kommer på jobb i morgen. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 må ikke ende opp som de 3 klovnete halvkjendisene her i bergen da oppbevarer viktige data i bilen uten backup andre steder så stjålet og stå frem i avisen suttre Lenke til kommentar
*F* Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Tror jeg hadede vert forsiktig med å stå frem i avisen da ja Lenke til kommentar
Gjest Slettet+alsdf Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Gratulere med bestått fagprøve. Hadde vært flott om du kunne legge ut prøven ja. Har forresten fremføring på Fredag Lenke til kommentar
*F* Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 takk for det Velger å ikke legge den ut helt public, men dem som vil ha dem send meg dere e-post adresse så kan jeg sende prøven i sin helhet Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 (endret) Gah måtte flytte en uke av min egen ferie for å kunne ha fagprøve denne uka. Kom på jobb og ventet på sensor til klokka 10:30 ca. Ringer jobben til sensor og får vite at han er i ferie <,< Passa rimelig dårlig med tanke på at jeg har fått skoleplass -_- Endret 26. juli 2010 av World Of Warcraft Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 (endret) Da har jeg begynt på fagprøven, eller begynte på onsdag. Noen ting som har stoppet litt opp: Slikt som E-post. Det står jeg skal sette opp epost for hver bruker i outlook. Skal jeg bare bruke mail som, gmal,hotmail osv? Og privat og felles område, husker ikke hva det tekstdokumentet skulle hete og hvor det skal plasseres, noen som kan hjelpe der? Endret 24. september 2010 av Skogslik Lenke til kommentar
*F* Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 (endret) det tekstdokumentet du snakker om er sansynligvis en .bat eller .cmd fil, det kalles "logonscript" og brukes til å gjøre ting ved oppstart. Uansett her er et lite utdrag fra eksamen jeg hadde når jeg gikk på IKT: --- Hjemmeområder ------------------------------------------------------------------------------ For administrasjonen: script: C:\WINDOWS\SYSVOL\domain\scripts\src1.bat Plassering: \\server1337\home\adm innhold script: net use H: \\server1337\home$\adm Tilgang: Alle (Full) Stasjon: H For IKT avdelingen: script: C:\WINDOWS\SYSVOL\domain\scripts\src2.bat Plassering: \\server1337\home\drift Innhold script: net use H: \\server1337\home$\drift Tilgang: Alle (Full) Stasjon: H For Salgs avdelingen: script: C:\WINDOWS\SYSVOL\domain\scripts\src3.bat Plassering: \\server1337\home-salg Innhold script: net use S: \\server1337\home-salg$ Tilgang: HeDa (Full), HiMy (Full), TrPe (Full) Stasjon: S EDIT: Privat hjemmeområde er veldig lett å sette opp, kan ikke forklare helt i detalj ettersom jeg ikke sitter med det foran meg. Men uansett. Høyrekikk på brukeren i AD og bla deg frem til fanen med "home folder" elns i. Velg bokstaven H: (eller annen om du vil) og skriv adressen til hjemmemappen under der. Du kan ha denne hvor du vil på serveren, f.eks C:\hjemmemapper\bruker hvis du merker alle brukerne i ad, høyreklikker og velger egentskaper og så går inn på instillingene og velger H: (som skrevet over) og så skriver inn adressen C:\hjemmemapper\%username% vil alle få et hjemmeområde i "hjemmemapper" kalt sit eget brukernavn. Endret 24. september 2010 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå