amarios Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Leita gjennom noen gamle skolesaker og sånt, så fant jeg et ganske morsomt brev. Tenkte jeg kunne dele noe av det med resten av forumet. Jeg og noen klassekamerater hadde et prosjekt om satanisme på ungd.skolen. Sendte brev til ham og fikk svar. Ganske morsomt å høre hvor vridd hans syn på kristendommen etc. er. Quote Varg Vikernes 13.05.99@fengsel: Heil og Sæl. Takk for kort brev og spørsmål til skoleprosjekt. Det er bekymringsfullt å få spørsmål av den typen dere har sendt meg. Det beviser at det ennu er mye uvitenhet ute å går, også blant ungdom tydeligvis. Det er mange år siden jeg fikk spørsmål av denne typen. De fleste har nemlig fått med seg at jeg ikke er og aldri har vært "satanist." Jeg vil ikke kritisere dere for at dere ikke vet bedre, men vil vise til at den offisielle propaganda bevisst sprer denne vranglæren. De går inn for å få ungdom som dere til å tro på noe som ikke er sant. Dette fordi det vil tjene dem og deres system. Dette er for så vidt ikke noe nytt, og det gjelder ikke bare skolen, men også media og underholdningsbransjen (filmer, teater, bøker m.m.) Når det gjelder spørsmålene deres så kan jeg jo godt besvare dem, men svarene vil nok bli ganske så annerledes enn dere hadde tenkt. I. Når ble du satanist? Jeg har aldri vært satanist. II. Hvorfor ble du satanist? Jeg har aldri vært satanist. III. Var du med i noe slags satanistisk trosamfunn? Nei. IV. Har du noen gang vært kristen? Nei. V. Hva forbinder du med satanisme? Kristendom. VI. Finnes det noen forbindelse mellom satanisme og nazisme? Nei. VII. Ble du konfirmert i en kristen kirke? Nei, og jeg er heller ikke døpt. VIII.Hvordan innvilges du i et satanistisk trossamfunn? Man blir medlem i statskirken for eksempel. IX. Finnes det noen satanistiske ritualer? Alle jødiske, kristne og muslimske ritualer. X. I så fall, hvilke? Dåpen for eksempel, som går ur på at man skal symbolsk drukne det hendenske (ikke-jødiske) mennesket for å så påkalle en jødisk sjel som skal erstatte den hedenske. Derfor sier man barnets navt høyt, så den jødiske sjel skal komme til. Dåpen er altså et symbolsk og rituelt barnedrap, som går ut på å gjøre barna til "kunstige jøder" - det vil si "en jødisk sjel i et (for vår del) germansk legeme." Personlig anser jeg dette som satanisme. XI. Hva betyr satanisme for deg? Det betyr aktiv ødeleggelse av alt som er vårt, alt som er sunt, friskt, sterkt, lykkelig, naturlig, handlekraftig, ærlig, rettferdig, vakkert, trofast og rent. Kort sagt er satanisme et annet ord for kristendom, og dette er årsaken til at jeg kjemper mot denne jødiske åndspesten. Sunn, norsk ungdom blir forledet inn i denne mentale lidelsen, eller kristendommen som de kaller det, slik at svinene som styrer dette landet, og denne verden, skal kunne beholde sin makt. Ved å gjøre folk kristne tar man fra dem deres ønske om å leve her på Moder Jord. Man erstatter det med et ønske om å leve "evig" i et fiktivt, jødisk "himmelrike". Imens kan svinene som styrer gjøre hva de vil med jorden vi lever på, styre og stelle som de vil, mens idiotene (de kristne) går rundt og drømmer om "paradis". Imens kan svinene ødelegge samtlige ikke-jødiske kulturer her på jorden. Det har de holdt på med så lenge de har finnes. Den europeiske kultur er på nær utslettet og erstattet med jødisk kultur, den amerikanske har lidd samme skjebne. Den afrikanske er i ruiner, og det samme er den australske. Alle steder hvor de farer hen er det for å ødelegge og pervertere. Slik er de kristnes natur; misunnelse, hat og forakt mot og for alt som ikke er like sykt, ydmykt, svakt, feigt, stygt og bedritent som det de selv er. I alt dette kaller de sunne, sterke, intelligente, ærlige, trofaste, lykkelige, friske og handlekraftige mennesker for "satanister" - for å på den måten sette alle egentlig gode mennesker opp mot dem. så avslutter han med link til hjemmesiden sin og ber oss om å abbonere på nazi-propaganda osv. Siden dette brevet skal gjennom sensuren her, og kanskje til og med gjennom en form for sensur på skolen deres, hadde det vært greit om dere sendte noen ord for å gi meg beskjed om forsendelsen er mottatt. Slik kan vi til dels overvinne undertrykkelsesapparatet til dagens regime. Heil Odinn Varg Vikernes Meine Ehre HeiBt Treue Unquote Noen flere enn meg som synes han er ganske "twisted" i hodet? Lenke til kommentar
Decline Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Litt twisted ja. Men jeg synes han har noen poeng, og litt interessant å lese. Om han hadde lagt bort nazipropagandaen kunne det kanskje kommet noe fornuftig ut av det. Og når det gjelder satanisme og kristendom så har de jo en del til felles. En satanist må jo først være kristen for å kunne tro på satan. Satan er jo den mørke siden, kontrasten til gud. Forsåvidt er satan også skapt av kristne bl.a gjennom bibelen. Lenke til kommentar
amarios Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 stemmer det ja, han har jo rett i noe. men ikke mye Lenke til kommentar
henrikmain Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Nå har jo godeste Varg forandret seg betraktelig de siste årene. I tillegg har han moderert meningene sine, og er ikke lenger like ekstrem. Les dette ferske intervjuet med ham dersom du er interessert, det er oppklarende: http://www.metalcrypt.com/pages/interviews...e.php?intid=170 Ikke misforstå, jeg er ingen tilhenger av personen (bortsett fra noe av musikken hans) eller hans meninger, men han er ikke så uintelligent som folk skal ha det til. Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Noen som vet når han har sonet ferdig? Jeg tipper PST må øke bemanningen den dagen Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Nå er det jo en del surr ute og går blandt satanisme/paganisme. Jeg anbefaler alle å ta et par søk på f.eks. wiki, for å få et fint grunnlag. Lenke til kommentar
-mAdz- Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 men likevel litt snodig da, ettersom han var en av de første som begynte å tenne på kirker.. kan godt hende han ikke er/var satanist, men han kunne umulig være så glad i kristendommen.. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 men likevel litt snodig da, ettersom han var en av de første som begynte å tenne på kirker.. kan godt hende han ikke er/var satanist, men han kunne umulig være så glad i kristendommen.. Å være satanist har vel så vidt jeg vet lite med aversjoner mot kirker å gjøre. Men glad i kristendommen er han nok neppe Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Varg's syn på mange samfunnspørsmål minner faktisk om det en erkekonservativ kristen vil si. Bare bytt ut 'Odin' med jesus, 'Valhall' med himmelen osv.. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) http://www.metalcrypt.com/pages/interviews...e.php?intid=170 Dette er noe av det morsomste jeg har lest på lenge. Mannen er jo sprø som en kjeks! Ikke misforstå, jeg er ingen tilhenger av personen (bortsett fra noe av musikken hans) eller hans meninger, men han er ikke så uintelligent som folk skal ha det til. Du mener det ja? And take notice that I say "to improve our race", and not "to improve our species", because the other races are rejects, and there is nothing to improve. They are like old 286 or 386 computers, that cannot be upgraded sufficiently anyhow, so we throw them on the scrap heap instead, like the gods did with the other races, and focus on the newest and best computers instead. We can still use the old computers as typewriters, but the gods didn't create mankind to work as typewriters, so to speak. Jeg skal ikke spekulere så mye om intelligensen hans, men jeg vil påstå at han ved siden av å være en egosentrisk ekstrem-narsisist, er rimelig ute å kjøre på de aller fleste områder. Endret 31. mai 2005 av Carnifex Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) Han er antikristen med et "snev" av nynazisme. Hans syn kan minne litt om Nietzsches syn; At kristendommen er en nihilistisk religion. Endret 31. mai 2005 av _Julenissen_ Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) Varg Vikernes skifter mening hele tiden. I et intervju med Vi Menn i fjor, sa han at han ikke hadde tent på kirkene, men på et intervju (filmklipp) på burzum.org, forteller han at kirkebrannene var en hevnaksjon. I dette intervjuet virker han både paranoid og nevrotisk. Endret 31. mai 2005 av superseven Lenke til kommentar
Hayek Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) Dette var jo all norsk venstreradikalisme resirkulert og gjort litt mer aggressiv enn til vanlig. Eneste forskjellen er at Varg er uttalt anti-jødisk, mens den mer trauste venstresiden skjuler seg bak anti-sionisme. Endret 31. mai 2005 av Hayek Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Dette var jo all norsk venstreradikalisme resirkulert og gjort litt mer aggressiv enn til vanlig. Eneste forskjellen er at Varg er uttalt anti-jødisk, mens den mer trauste venstresiden skjuler seg bak anti-sionisme. HAHAHA! Lenke til kommentar
Decline Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Hehehe Varg er nok mer høyremann du. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Ok, skal vi slutte med å beskylde hverandre med "du stemmer samme som nazi-varg!!!!11", nå? Send ham et brev og spør hva han stemmer, da vel. Den eneste konklusjonen vi kan trekke, er vel at han hvertfall ikke stemme noe som kommer godt ut for KrF. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 heheh.. han er nok et parti i seg selv. Men jeg tenkte bare logisk: nazisme -> høyreside (dog ekstrem). Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) Varg Vikernes skifter mening hele tiden. I et intervju med Vi Menn i fjor, sa han at han ikke hadde tent på kirkene, men på et intervju (filmklipp) på burzum.org, forteller han at kirkebrannene var en hevnaksjon. I dette intervjuet virker han både paranoid og nevrotisk. Hva er det du snakker om? At kirkebrannene var en hevnaksjon betyr ikke at han innrømmer sin egen medvirkning. Han forteller bare hvorfor de andre gjor det. Endret 31. mai 2005 av Scarface^ Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 heheh.. han er nok et parti i seg selv. Men jeg tenkte bare logisk: nazisme -> høyreside (dog ekstrem). la oss ikke begynne igjen. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Det er absolutt ingen mening i prøve å ta Virkernes til inntekt for - eller snarere til utgift for - noen av dagens politiske partier. Slikt blir det bare bråk av her, og da blir denne tråden stengt av en vennlig moderator. Dere kan diskutere hans ståsted uten å antyde partitilhørighet. Og når det gjelder venstre/høyreakser og nazisme så finnes det en egen tråd om det, skjønt jeg tviler litt på at det går an å finne flere vrier på det emnet... Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg