Gå til innhold

Billig vifte-styring.

hasuwest

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tenkt til å spare meg for endel av den støyen de 4 32db viftene jeg har, så jeg tenker på å kjøpe meg en vifte styring. Jeg har tenkt på å lage en selv, men er ikke så teknisk av meg at jeg gidder begynne med noe slikt med det samme.

Så jeg lurer på om det er noen helt greie vifte-styringer å få tak i til ikke en verst pris. Har sett litt på Microplex, der de har Topower vifte styring med 4/8 uttak som senker viftene til halv hastighet over 40'C.

Måleren er da på vifte styringen? Hva vil normal temp ligge på med 4 kraftige Papst kabinettvifter ligge på?

Eventuelt om dere har andre viftestyring's saker som dere kan anbefale meg for jeg er mektig lei denne bråkingen når CPU(som måles fra kjernen) XP 1800+ ligger på 47'C load i sommer varmen og 32'C på HK (ASUS A7V-333).

Noen som har/testet denne Topower viftestyringen?

Er den noe å satse på?

Jeg tittet også nå på Noise Control NC1994 (EWMS)

Denne virker også grei, kan stille spenningen fra 5-12V, dette gjør slik at den går saktere dermed synker støyen ikkesant?

Eller denne? Den virket faktisk super, akkuratt det jeg trenger :smile:. Av/Full/Redusert hastighet, det virket bra.

PcMods BayBus, 6 watt pr. bryter.

Quote:

Installasjon av Baybus er enkel, men vi gjør oppmerksom på at du må borre hull til brytere og LEDs i frontdekselet som sitter foran 5.25" brønnen du skal montere enheten i.

Så her mener de at jeg skal selv borre hull i et frontdeksel på en 5.25" brønn og stappe bryterene og LED's ene inn på den.

Quote:

Ledningene som skal kobles til viftene er uten plugg, så du må enten montere en kontakt på disse eller enklest - kutte ledningene på viftene og koble disse direkte på.

Og her mener de at jeg må kjøpe en kontakt slik at jeg kan koble viftene på den? I såfall hvor får jeg kjøpt en slik kontakt og hva heter den?

På forhånd takk :smile:!

[ Denne Melding var redigert av: hasuwest på 2002-07-17 23:47 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...