guggen45 Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Hei. Jeg skal hjelpe en kompis av meg med og sette opp ADSL igjend fra Telenor Jeg har renset PC hans og lagt inn windows på nytt med alle driverene for lyd nettverk mm. Han har hatt ADSL i ca 1 år. Modemet har 3 lamper på toppen. Mener jeg har hørt at man ikke trenger den CD som følger med. Vi brukte en første gangen vi satte opp ADSL. Har noen en enkel greit oppsett på hvordan dette gjøres uten den CD som følger med. Hilsen guggen45 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Har noen en enkel greit oppsett på hvordan dette gjøres uten den CD som følger med. Var dette ett oppsett med "oppringing" fra PC-en eller var han rett på nett når han skrudde på maskinen? Kjører han XP? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Hvis det er PPPoE (noe det er hvis du må skrive inn [email protected]) kan du bruke RASPPPOE for å "ringe opp". Lenke til kommentar
guggen45 Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 Jeg glemte og si at detter er en gammel PC med Windows 98SE på. Har selv ADSL fra Tele2 der er de enkelt og komme på nettet etter en formatering. Trenger en enkel beskrivelse på hvordan jeg setter opp systemet igjend med ADSL fra Telenor Hilsen guggen45 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Trenger en enkel beskrivelse på hvordan jeg setter opp systemet igjend med ADSL fra Telenor Beskrivelsen er litt avhengig av det spørsmålet jeg stillte lengre opp i tråden. Lenke til kommentar
guggen45 Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 Rett på nett når PC skrus på. Hilsen guggen Lenke til kommentar
agvg Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Rett på nett når PC skrus på. Da har han en router i modemet og da er det bare og plugge i ledningen, ikke noe mer enn det. Lenke til kommentar
dnort Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) Kanskje du finner noe som kan være til hjelp på supportsidene til online.no: http://www.online.no/kundeservice/veiledni...yr-telenor.html For at han skal slippe å installere cd'en må han sette opp modemet som router, og legge inn brukernavn (husk @online.no på slutten) og passord på modemet. (Forutsatt at det er routerfunksjonalitet på modemet selvsagt.) Endret 31. mai 2005 av dnort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå