Gå til innhold

Hva er usb2?

vegge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

USB2.0 er en raskere form for USB port. Dette er en standard som fler og fler enheter støtter. Man kan overføre bilder fra DIg. kamera kjappere, samt skanne og overføre bilder raskere.

Dette er en simpel forklaring, men en start i alle fall..

mvh Henrik

Lenke til kommentar

Takk, sikkert "kjekt å ha"... men irriterer meg ikke akkurat over tiden det tar å overføre bilder fra mitt digitale kamera til PC-en.

Diskettstasjonen derimot :grin: den kunne man gjerne økt hastigheten på... (=kanskje på tide med ny teknologi?)

[ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-07-17 23:50 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-17 23:45, havegg skrev:

Takk, sikkert "kjekt å ha"... men irriterer meg ikke akkurat over tiden det tar å overføre bilder fra mitt digitale kamera til PC-en.

Tror det er helst med tanke på Digital VIDEO-overføring, og ikke bilder det er en fordel med USB 2.0

Lenke til kommentar

USB2 er også greit når man skal ha en ekstern harddisk eller cd-brenner eller noe som krever høy overførings hastighet.

USB1.1 kan overføre ca 11 mb i sek, mens USB2 kan overføre 480 mb i sek, altså litt av en forskjell :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-17 23:55, escman skrev:

Det finnes faktisk noe som heter Zip-Drive, CD-Rom, DVD-Rom... hehe :wink:

Noen som vil ha en 54x floppy drive? hoho

Kanskje hvis jeg fikk en 540x diskettstasjon for under hundrelappen, da skulle jeg vurdert det.

Bare synd man fortsatt må bruke de f*** diskettene for å starte opp i dos, windows-diskettene, diverse rescue-disketter, og for flashing av bios, firmware osv.

Jeg håper de gjør noe med det _snart_! f.eks enkel og trygg flashing av bios fra windows eller rescue-disker i form av CDRW. (evt. mini-CDRW)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-18 14:22, Simen1 skrev:

Quote:

Den 2002-07-17 23:55, escman skrev:

Det finnes faktisk noe som heter Zip-Drive, CD-Rom, DVD-Rom... hehe :wink:

Noen som vil ha en 54x floppy drive? hoho

Kanskje hvis jeg fikk en 540x diskettstasjon for under hundrelappen, da skulle jeg vurdert det.

Bare synd man fortsatt må bruke de f*** diskettene for å starte opp i dos, windows-diskettene, diverse rescue-disketter, og for flashing av bios, firmware osv.

Jeg håper de gjør noe med det _snart_! f.eks enkel og trygg flashing av bios fra windows eller rescue-disker i form av CDRW. (evt. mini-CDRW)

synes at disketter er kjekt å ha jeg, har du trøbbel med PC'en kan en ynkelig diskett redde dagen :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-18 03:45, zn00ker skrev:

Men kan man bruke eksterne brennere o.l som er er til USB 1.1 på USB 2.0??

USB 2.0 er bakoverkompatibel, og derfor kan du bruke enheter som er til USB 1.1 :smile:

...men med mindre du ikke bruker DV-kamera/rask scanner etc, eller bruker USB nettverk, så har du strengt tatt ikke bruk for USB 2.0

Du skal tilogmed kunne bruke en USB 2.0 brenner i USB 1.1 ...eneste som skjer da, er at du ikke kan brenne med maks hastighet...kanskje max.4x :wink:

[ Denne Melding var redigert av: dudsi på 2002-07-18 14:49 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...