surrehue Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Først av alt, er det noen som har installert Norman på nettverk og har erfaring med det? Jeg skal sette opp Norman viruskontroll på alle maskinene i nettverket, det er ca 60 maskiner. Kjører 2003 server mens klientmaskinene har win 2000. Jeg trenger å distrubuert dette på maskinenen. Hvordan skal jeg få til dette, jeg vurderer og skrive et script, men er rimelig blank på hvordan jeg skal gjøre dette. Er det noen som vet om noen gode sider om påloggins script o.l? Lenke til kommentar
elkenzaal Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Har du installert Norman på severen med nettverkstjenestene eller bare som lokal antivirus beskyttelse? Det skal følge med en hjelpefil om hvordan du skal opprette og distribuere klient-viruskontrollere på pc'ene i nettverket. Husker ikke hvilken exe-fil det er men det er en av de i bin mappen under Norman. Lenke til kommentar
surrehue Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 Ja, den er installert på servern med netverkstjeneste, og jeg har den exe fila som skal brukes. Men hvordan skal jeg få den ut på alle maskinene?? Lenke til kommentar
elkenzaal Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Hmm. Lurer på om du ikke må dele ut den mappen som Norman ligger på eller legge exe filen en plass slik at den kan deles ut og at du kaller den opp fra påloggingsskriptet til klientene. Jeg har gjort dette en eller to ganger før men har tatt løsningen vekk hos kunden så kan ikke logge på å se hvordan jeg gjorde det. Jeg mener jeg fant informasjon på Norman sine sider eller i en hjelpefil i norman installasjonen som forklarer hva som skal gjøres. Lenke til kommentar
surrehue Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 Ok, jeg begynte på et påloggings script på det, men jeg fikk det ikke til å fungere. Du vet ikke om en enkel side om påloggings script? Må vel teste om mappen finnes allerede på maskinen, slik at dette kun kjører en gang? Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Legger ved en liten dokumentasjon. Kanskje du får no ut av den. Dokumentasjon Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) Jeg har lagt ved en redigrt utgave av en NVC installasjonsveiledning jeg har skrevet for Akershus Fylkeskommune. Last ned her (PDF-Dokument) Endret 1. juni 2005 av azone Lenke til kommentar
elkenzaal Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Du kan lese litt her: script Søk på google etter logon script eller login script windows så finner du sikkert noe. Trodde jeg kanskje skulle greie å friske opp hukommelsen min men det gikk dårlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå