Gå til innhold

Batterigrep til EOS 20D, BG-E2

Anbefalte innlegg

Den 27. april kom følgende uttalelse fra Canon.com på deres websider:

April 27, 2005

To customers using the BG-E2 battery grip with an EOS 20D digital SLR camera:

Thank you for using Canon products.

We have confirmed that the BG-E2 battery grip for the EOS 20D digital SLR camera causes issues such as the number of shots being limited or a low-battery warning being displayed immediately when used with a fully charged battery pack or a fresh set of AA batteries. Canon offers its sincerest apologies to all customers who have been inconvenienced by this issue.

Starting at the end of May, we plan to offer repairs free of charge for all BG-E2 battery grips that are affected by this issue. The starting date and more detailed information will be announced soon. With sincere regret for the inconvenience this represents for our users, we ask for your patience until that announcement can be made.

We spare no effort in our quality control process, to make sure our customers can use our products with confidence. Please accept our thanks in advance for your patience and understanding.

Inquiries about this issue should be directed to:

BG-E2 Call Center

1-800-828-4040 (toll-free)

Business Hours

Weekdays: 9:00 a.m. to 8:00 p.m.

Saturdays, holidays: 10:00 a.m. to 5:00 p.m.

ref: http://consumer.usa.canon.com/ir/controlle...5&modelid=10464

Nå har det vært en kjent sak at det har vært problemer med batterinivå indikator i forbindelse med bruk av dette batterigrepet lenge. I tillegg er det et vell av rapporter som går på at grepet lett kan miste kontakten med kamera og kamera kan krasje dersom man bruker tunge objektiver, dette er derimot IKKE bekreftet offisiellt av Canon, selv om flere har fått reparert grepene gjennom Canon USA (De satte på en avstandsskive eller noe for å få tightere fit mellom kamera og batterigrep).

Det JEG lurer på er om batterigrepene som kommer nå i mai og utover er grep som er fikset fra Canon, eller om man får de samme gamle, men har muligheten til å sende de inn for "fix", noe som er idiotisk etter min mening, noen som vet?

Jeg snakket med fotovideo her i Oslo, og de hadde en stund (i april tror jeg) batterigrep med et rødt klistremerke på som vistnok skulle være fiksede grep. Rapporter på dpreview tyder på at det samme har skjedd i bla. Finnland.

Personen på fotovideo sa at de grepene de har mottatt etter denne batchen ikke hadde et slikt rødt klistremerke, han kunne ikke si om disse grepene er fikset eller ikke fra Canons side.

Ok, så jeg sendte en mail til Canon Norge, vel faktisk ringte jeg Canon Norge først, men personen på support visste nada, null og nix og hadde ikke engang hørt om pressemeldingen fra Canon USA (dette var 3 uker etter at Canon USA hadde lagt ut pressemeldingen). Faktisk visste denne personen fint lite om noe som helst, så jeg sendte en mail istedenfor.

Jeg spurte der om Canon Norge visste om grepene som kom ut nå i Mai var fiksede grep, eller om man evt. må sende inn disse også, fikk følgende svar:

Takk for din forespørsel angående ditt Canon produkt.

Uttalelsen du henviser oss til kom fra canon-usa. Canon Europe vet om problemet

men har ikke uttalt seg offisielt fordi at problemet skulle nå ha blitt tatt

vare på.

Men hvis du skulle komme over ett batteri grep med denne feilen må du ta kontakt

med forhandleren din eller verkstedet vårt www.serviceproffen.no .

Vi håper at denne informasjonen vil være nyttig for deg, og om du skulle trenge

mer teknisk assistanse så er det bare å ta kontakt med oss og oppgi ditt

referansenummer.

Du kan kontakte oss på denne adressen:

https://self-service.canon-europe.com/no/pages

Vi kan også nåes på telefon: 22629321. Vi har åpent man-fre, 08.00-17.30.

NB. Vær snill å ikke svar på denne mailen ved å bruke ¿Reply/Svar¿ knappen

Med vennlig hilsen

Canon Norge

Hvordan tolker man så dette svaret?!? Pff, come on Canon!!!

Jeg har avventet kjøp av dette batterigrepet nettop fordi folk har opplevd masse problemer med dem. (kamerafrys, grep som løsner ved bruk, feil rapportering av batterinivå osv), men om Canon kommer med et nytt/redesignet grep til 20D, vil jeg mest sansynlig kjøpe dette.

Noen her som vet mer om denne saken ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan ta med batterigrepet opp til Canon så bytter de kretskortet på batterigrepet.

De har ikke kretskortet på lager nå, men kommer i begynnelsen av juni.

Her er for øvrig en link til Digit som forklarer hva Canon gjør med problemet her i Norge.

Takker for oppklarende svar.

Det er meg dog en gåte hvorfor de ikke kan svare på, eller kan si noe om de grepene som befinner seg i butikken NÅ og i ETTERKANT, har disse problemene eller ikke om de er fra en nyere batch med grep.

Det er jo forj## at man må kjøpe et grep på butikken og deretter dra opp til Canon for å få de fikset før man kan bruke dem, er det ikke bedre å levere ut fungerende grep til å begynne med da ??!?

:mad:

Endret av znapper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...