Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Det viktigste med Kristendommen...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Treenigheten, som er det viktigste skillet mellom kristendommen og de andre religionene som regner Abraham som sin stamfar. Jøder og muslimer oppfatter kristendommen som en religion med flere guder, siden faderen, sønnen og den hellige ånd knyttes til det samme gudsbegrepet.

Jesus som frelser/messias, nok et av de viktige skillene mellom kristendommen og jødedom/islam.

Syndsforlatelse. Den som bekjenner sine synder, og tror på frelsen, vil bli tilgitt.

Lenke til kommentar
Du må i hvert fall la det komme klart frem for sensor at du selv er troende kristen. Slikt teller positivt.

Det kan jeg jo prøve, selvom det kan bli vanskelig, for jeg er jo ikke kristen :hmm:

Skal ha på meg et kors, og muligens en dåpskjole!

Fant ut at jeg også skal ha om Dåp, konfirmasjon, bryllup og begravelse også!

Takk for alle svar! Fryktelig kult at dere kan så mye om emne, og gidder å dele det! Fortsett med det! :)

Lenke til kommentar

Fortell kort og greit hvordan bibelen kan tolkes hos forskjellige personer. Noen tolker bibelen veldig ulikt fra person til person. Derfor bør du begrunne med Jesus nytolket mange holdninger. Jesus er faktisk mye av grunnen til at noen homofile er kristne.

Konk:

Ta med at jesus nytolket holdninger! Var med homofile, horer og tiggere!

Lenke til kommentar

Kom på en ting i farten jeg:

Du bør fortelle om den tredelte gudom. Hellige ånd, Gud og Jesus. VEEEEELDIG VIKTIG!

(trosbekjennelsen sier en hel del om dette)

Videre bør du fortelle om hvordan bibelen ser på abort og prøverørsbefruktning.

Syndsforlatelsen er også et viktig poeng! ;)

Håper dette kan hjelpe!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...