Poor Leno Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) Jeg har da kommet opp i KRL muntlig, med Kristendommen som tema! Jeg lurte på om dere kunne hjelpe meg med følgende: Gjør greie for de viktigste sidene ved Kristendommen Takk for alle svar! Endret 31. mai 2005 av Poor Leno Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Leve etter de ti bud. Utdyp disse og you're home safe Lenke til kommentar
CMD Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 hvs du vil vite hva du skal øve på så bør du øve på dette: - Kristendom ++ - Jødedomm ++ - Den siste (husker ikke) Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Jesu liv, død og oppstandelse er selve grunnlaget i Kristendommen. Jesus er den endelige åpenbaringen fra Gud. Jesus tok på seg alle menneskers skyld. Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Gjør greie for de viktigste sidene ved Kristendommen Ifølge kristne: Jesus Ifølge meg: Fridager Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 Jeg tenkte jeg skulle fortelle litt om Kristne Høytider, og Jesu liv. De 10 bud er smart å ta med! Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Treenigheten, som er det viktigste skillet mellom kristendommen og de andre religionene som regner Abraham som sin stamfar. Jøder og muslimer oppfatter kristendommen som en religion med flere guder, siden faderen, sønnen og den hellige ånd knyttes til det samme gudsbegrepet. Jesus som frelser/messias, nok et av de viktige skillene mellom kristendommen og jødedom/islam. Syndsforlatelse. Den som bekjenner sine synder, og tror på frelsen, vil bli tilgitt. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Du må i hvert fall la det komme klart frem for sensor at du selv er troende kristen. Slikt teller positivt. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 Du må i hvert fall la det komme klart frem for sensor at du selv er troende kristen. Slikt teller positivt. Det kan jeg jo prøve, selvom det kan bli vanskelig, for jeg er jo ikke kristen Skal ha på meg et kors, og muligens en dåpskjole! Fant ut at jeg også skal ha om Dåp, konfirmasjon, bryllup og begravelse også! Takk for alle svar! Fryktelig kult at dere kan så mye om emne, og gidder å dele det! Fortsett med det! Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Det viktigste med kristendommen er å tro på gud, ikke noe annet Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Husk at nattverd er en av sakramentene i kristendommen, minus hvis du glemmer det. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 Noen flere gode tips eller? Utrolig mange bra tips har kommet inn! TUUUSEN Takk! Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Fortell kort og greit hvordan bibelen kan tolkes hos forskjellige personer. Noen tolker bibelen veldig ulikt fra person til person. Derfor bør du begrunne med Jesus nytolket mange holdninger. Jesus er faktisk mye av grunnen til at noen homofile er kristne. Konk: Ta med at jesus nytolket holdninger! Var med homofile, horer og tiggere! Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Kom på en ting i farten jeg: Du bør fortelle om den tredelte gudom. Hellige ånd, Gud og Jesus. VEEEEELDIG VIKTIG! (trosbekjennelsen sier en hel del om dette) Videre bør du fortelle om hvordan bibelen ser på abort og prøverørsbefruktning. Syndsforlatelsen er også et viktig poeng! Håper dette kan hjelpe! Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 (endret) Takk skal du ha! Dette hjelper masse!! Vet ikke helt om det står noe om prøverørsbefruktning i bibelen da, men jeg kan jo skjekke hva statskirken mener om saken! Endret 1. juni 2005 av Poor Leno Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 (endret) Vi hadde en prøve om prøverørsbefrukting i Krl. Jeg har en link så kan du se der http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=416622&hl= (Svara mine suger, men det er en som svarer bra. (Du bør ta med at spørsmålet ikke var aktuelt på den tiden) Endret 1. juni 2005 av raffegutten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå