Gå til innhold

Hva skjer med cpu spillytelsen fremover?


Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på hva man kan vente seg fremover når det gjelder spesielt ytelse i spill. Det siste året har jo såvidt jeg kan se ytelses økningen ikke vært allverden, Intel har vel gått fra ca 3,4 til 3,8Ghz samt en dobbelt så stor cache (som gjør marginalt med ytelsen). AMD har vel heller ikke hatt så veldig mye høyere prosentvis økning.

 

Nå har jeg også forstått det slik at Intel sannsyneligvis ikke kommer til og komme med noe 4Ghz, og AMD er vel også ca ved veis ende ifht "Ghz racet" Nå settes alle kluter inn på dual.

 

Selvsagt er det mulig at spill som som kommer i fremtiden er tilpasset dual, og at man dermed får glede av det store ytelsespotensialet som jo ligger i dual. Men jeg tror dette vil ta temmelig lang tid, ikke minst fordi det vil gå lang tid før den store brukermassen er over på dual.

 

Men det jeg da lurer litt på er disse spillene vi har idag, og de som blir laget i nærmeste fremtid, er det rimelig og anta at vi ikke vil få se noe særlig mer ytelse, hva cpu kraft angår i den type databehandling. Eller ligger det en lys fremtid med feks P4M teknologi eller liknende på høyere hastigheter, og da paralellt med dual- utviklingen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil nok tro at teknikken med å implementere flere kjerner på en sokkel blir trenden framover nå, intill man finner en ny teknikk som erstater de klassiske transistorene. Problemet er vel at når transistorene blir så små, så kan spenningen hoppe mellom og over transistorene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...