Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Hei Jeg har et lite problem i mitt vannkjølingssystem. Det høres kanskje dumt ut, men jeg har iallefall fått rester av papir inne i vannkjølingen. Dette tviler jeg på at er særlig gunstig når det har lagt seg papir på ribbene i vannblokken. Tanken min var da å tømme hele vannkjølingen for vann og for å så åpne blokken for å rengjøre den innvendig. Og det er netopp her tusenkroners spørsmålet kommer. Hvordan gjør jeg det?, er det trygt? og går det fint å få den sammen igjen? Vannblokken min er av denne typen:http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MISTWBCPUA64 Pleksiglasset er festet med 4 skruer som ser ut som om kan skrus opp med en umbrakonøkkel. Inne i blokken ser det ut som om det er en o-ring. Det største spørsmålet er vel om jeg kan bare skru den sammen igjen etter at jeg er ferdig, eller om jeg må bruke noe form for lim for å få det helt tett... På forhånd takk for all hjelp Lenke til kommentar
the animal Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 det er mest sansynelig bare å skru opp å skru igjen etterpå. gjør det selv med mine blokker å ingen av de legger. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 det er mest sansynelig bare å skru opp å skru igjen etterpå.gjør det selv med mine blokker å ingen av de legger. Ok, du tetter du med lim etterpå da eller? Eller tetter o-ringen nok? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Kanskje bytte den gamle o-ringen når man skur opp blokkene.. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Hva med å prøve å spyle vann igjennom de 3 ulike tilkoblingene etter at du har tatt den ut for å se om det løsner - så slipper du eventuell risiko med å skru opp. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 Hva med å prøve å spyle vann igjennom de 3 ulike tilkoblingene etter at du har tatt den ut for å se om det løsner - så slipper du eventuell risiko med å skru opp. Tenkte på det samme. Skal nok prøve dette først. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 prøv å spyl gjennom om ikke det går så sku den opp og rengjør. Har selv åpnet slike blokker uten problem,bar pass på å vaske av O ringen og legg den nøyaktig på plass. Ikke bruk lim . Lenke til kommentar
the animal Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 trenger ikke noe lim nei. den o-ringen kommer i klem å fyller seg ut så den tetter 100%. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Den O-ringen tetter som sagt 100% Bare pass på å ikke stram skruene for hardt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå