Gå til innhold

Hvor stor motor?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Javel... Hva er så fantastisk med with da? Visst det virkelig er så bra så kjøper jeg en denne sommeren(!) Det er ikke tull! Visst det er så bra som alle sier kommer jeg til og skaffe meg en with før sommerferien er over! Deal? :p

Lenke til kommentar

vel.. Drommedille skroget blei laga av en svenske som heite Bror with, han hadde en drømm om og lage ei perfekt jolle.

Det han ville var og få en båt som kunne plane med liten motor, tåle en stor motor og samtidig ha gode sjø egenskaper.. Etter fleire år med prøving og feiling klarte han det, båten plana me 6 hk og tålte 25 og hadde gode sjø egenskaper.

(Det e 10 foteren vi snakka om)

Grunnen til at eg veit alt ditta va at eg skreiv en stil om drommedille skrog en gong.. :D

Lenke til kommentar
En jeg kjenner har ivhertfall en original With 10 eller 12 fot på hytten med en 25 hk på hekken. Den har han hatt lenge, og den går svinfort (skummelt).

Tja, nå tenkte jeg kanskje litt feil. Jeg tror nok jeg setter på større motor en 25hk når jeg først er igang.. Snart har jeg jo et rykte og leve opp til (Sette på mye større motorer en det båten er konstruert for. Bare forsterk den litt her og der først :p )

Edit: Hvilken hastigheter snakker vi foresten om her? Med 25hk på...

Endret av paroa
Lenke til kommentar

Okei, da er jeg hjemme etter noen dager med testing.. Båten gikk fint, alt for liten propell som jeg sa.. 27knop med motoren nede (høyere en endel her sa) og rundt 30knop med motoren på nest øverste hakk, men det fikk jeg ikke målt 100%

Jeg tror jeg kjøper en bronse propell racing beregnet til 40hk... Motoren bytter jeg også etter all sannsynlighet også ut...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
Politiet kan gjør mye dritt mot deg om du er til fare for andre, eller deg selv (som du fort kan være om du kjører den båten med 25hk)

Hadde jeg kjørt politibåt, og møtt en fjortis i en sånn båt med 25hk hadde jeg fortøyd båten hans i nærmeste stake, og kjørt han hjem til foreldrene med en saftig bot.

Syns ikke du er så gammel utifra avataren din, folk på Hw snakker 14-15år gamle folk som 40-50åringer som er seriøse.

Ta med deg maskin du, og sett den på og kjør til plankene spruter :)

Ikke hør på dem her som kan det teoretiske, for dem har sikkert aldri vært ute og prøvd sånt ;)

No offence

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...