Gå til innhold

Hvor stor motor?


Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg hadde tenkt meg om et par ganger til før jeg hadde satt på den motoren. Ikke for å være gledesdreper, men det er rett og slett ikke forsvalig. I alle fall ikke andre ganger en 22-23 tida om kvelden, når sjøen er HELT flat, og det er få eller ingen andre båter.

 

Verken hydrodynamikken eller strukturen (stivheten) til båten er dimensjonert for en sånn motor.

 

Og om du blir stoppa av politiet (som ikke akkurat er umulig med en sånn motor på en sånn båt) så bør du belage deg på en grei bot..

Endret av harald_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Politiet kan gjør mye dritt mot deg om du er til fare for andre, eller deg selv (som du fort kan være om du kjører den båten med 25hk)

 

Hadde jeg kjørt politibåt, og møtt en fjortis i en sånn båt med 25hk hadde jeg fortøyd båten hans i nærmeste stake, og kjørt han hjem til foreldrene med en saftig bot.

Lenke til kommentar

Du får gjøre som du vil.

Om jeg hadde hatt en slik båt og hadde liggende en 25 hk hadde jeg nok gjort det samme, for det der er jo rått! Tenk deg farten du vil få med den da :ohmy:

Men vær forsiktig og ikke vær så "tøff" når du gir gass første gangen da :)

 

Lykke til.

 

Gleder meg til å se bilder..

Endret av xZoPpY
Lenke til kommentar
Men HVA skal de gi meg bot for? Jeg er 16 (nesten) så det kan de bare drite i. Og om jeg er i fare for meg selv så kan de drite i det å, siden det er mitt liv. Men vist jeg er i fare for andre så kan jeg skjønne dem...

- Nesten 16 er langt i fra godt nok!

- Dessuten kan det være fartsgrenser der du ikke er klar over.

- Villmannskjøring kan bøtelegges som uforsvarlig kjøring.

Lenke til kommentar

Hvis du bare nesten er 16 ville jeg tatt ting veldig piano...

Dritkjipt å bli tatt for å kjøre mer en 9,9hk da!!

Har noen kamerater som har blitt tatt for sånt, å da går det faktisk farlig fort utover billappen..

 

Så bruk huet når du kjører, å ta hensyn til andre (ja, også båter... Faktisk mest de!!!!), så går ting ofte bra...

Lenke til kommentar
Men HVA skal de gi meg bot for? Jeg er 16 (nesten) så det kan de bare drite i. Og om jeg er i fare for meg selv så kan de drite i det å, siden det er mitt liv. Men vist jeg er i fare for andre så kan jeg skjønne dem...

- Nesten 16 er langt i fra godt nok!

- Dessuten kan det være fartsgrenser der du ikke er klar over.

- Villmannskjøring kan bøtelegges som uforsvarlig kjøring.

Rams opp hva du vil, men jeg har netopp tatt den båtfører prøven og vet at det finnes farts begrensninger. Farten blir jo veldig begrenset med tanke på været. Flatt vann flatt jern :cool: Jeg er klar over alle farts begrensninger i det omerådet det gjelder, og det er bare en sur gammal politi mann med hytte der ute som klager...

Lenke til kommentar

Du sier du esten er 16.. HAHAH, om du er 12 eller nesten 16 spiller ingen rolle..

 

politiet kommer til og ta deg for en ALTFORSTOR motor på en 9 foter..(akterspeilet kommer til å synke)

Og de har lov til og ta deg for at båten din går mer enn 10 knop når du er under 16

 

 

Jeg ble faktisk stoppet selv 2 ganger i sommer! Da spurte de hvor gammel jeg var, og sa at jeg måtte sette på en 4 hester på min with 10 fot for at den skulle gå i 10 knop

 

Til politiet: Regelen sier imot seg selv! Man har lov til og kjøre en båt med 9,9 hk når man er under 16 år, men man har ikke lov til og kjøre en båt som går fortere enn 10 knop :no:

 

Altså- du skal ha en RIMELIG stor båt for at en 9,9 hk ikke går mer en 10 knop.. :tease:

Lenke til kommentar

Nesten 16, kanskje jeg blir 16 til sommeren da... fattern hadde en lett 14foter med 50hk tohatsu på, det gikk bra, og akterspeilet lå langt nede, men politiet klagde ikke. Jeg gleder meg skikkelig til å se hvordan den ligger i vannet med 25hk på :D ... 12kg ekstra bak kan da ikke være så ille? Bilder kommer mot sommeren..

Lenke til kommentar
og når han har kjørt fort og slipper gassen kommer vannet rennende inn bak og da synker du! HIHI :thumbup:

Hehe, kjenner til den ja... Det skjer med 6hk å, men ikke nå når jeg sitter forran. Jeg synker ikke selv om jeg får litt vann i båten. Jeg har luftkammere bak, under gulvet og forran, så det skal nok gå greit. Jeg ser selvsagt det ann, jeg vil jo mer en dere holde meg flytende :p

Lenke til kommentar
er det ikke sånn båt du har ?

blir vilt vis du får det til .!

må kanske ha noe skum bak for oppdriften ?

 

Husk bilder  :p

 

NB: gå inn her får å se opplysninger om den båten + flere bilder

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/boat/detail.pl?nr=774386

Jo, det er nok en slik en :p åå, det kribbler når jeg ser bilde av den og tenker meg den med femogtyve ivrige hester på hekken! :p

 

Du vet ikke om skum gir bedre oppdrift en luft? Og hvor kan jeg få tak i det? Jeg troor jeg kanskje kommer til å forsterke litt bakpå hekken, men vet ikke :p Det er jo litt stress :p

 

Edit: Det er nesten en sånn båt, men det er vel ikke helt den samme? Du ser hvertfall bildet av den lengre opp på siden/forrige side.

Endret av paroa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...