Gå til innhold

Boote fra S-ATA - K8N Neo Platinum.

JOB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Har du prøvd å installere Windows på denne disken med en clean install; formatere harddisken? Hvis det er en harddisk som har sittet i en annen maskin med Windows installert, kan jo dette skape problemer. Er det inne i BIOS du får feilmeldingen, eller rett før Windows-logoen skulle ha kommet opp.

Uansett bør du forsøke å boote fra CD først.

Lenke til kommentar

Jeg tok en kopi med Norton Ghost av den IDE-disken jeg nylig har installert XP på for å slippe å installere alt av drivere, programvare, oppdateringer osv. Temmelig sikker på at jeg satte alle riktige parametere i Ghost. Feilmeldingen kommer rett før XP-logoen skal komme. (Jeg har nappet ut den andre disken for å være sikker på at det ble bootet fra riktig disk.)

Lenke til kommentar

Poenget er at hvis den WIndows-installasjonen er fra en tidligere maskin med et annet hovedkort, vil det nesten garantert føre til problemer dersom det er forskjellige chipset.

Prøv å boote fra Windows-CD, og sjekk om du finner harddisken der. Så er det bare å avbryte installasjonen. Da finner du i hvert fall ut om det er hovedkort/drivere det står på.

Jeg ville ha kjørt en clean install med en gang dersom jeg hadde byttet hovedkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...