ostehøvel Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) Hei Skal kjøpe meg en ny mp3-spiller til rundt 2000 kr kan gjerne koste litt mer. (ikke mer en 3000,-) Har sett på en del tester men er enda veldig usikker. Den trenger ikke se så bra ut bare den har: God lyd, God lagringsplass, God batteritid og kvalitet seff Radio er også et stort pluss, men ikke nødvendig! Kom gjerne med forslag/erfaringer Endret 31. mai 2005 av hans33 Lenke til kommentar
andm Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Creative Zen Micro oppfyller alle dine krav, etter min mening. Noen kommer kanskje til å kverulere på «kvalitet», men dette har jeg selv aldri sett på som noe mangelfullt på modellen. Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 Har sett på Creative Zen Micro og denne ser ganske så bra ut Eneste er plassen,men jeg klarer meg nok med 5 GB Prisen var jo ganske lav også.. Så hvis det ikke er noen som har noe bedre forslag så tror jeg jeg kjøper denne Lenke til kommentar
Norne Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Hei. Siden du var villig til å strekke budsjettet noe over 2000,- og i tillegg signaliserer at 5GB kan være i minste laget, tenkte jeg at jeg skulle plugge en spiller som er underkommunisert i det norske markedet: iAudio M3 20 Gb - får du hos datashop til 2493 kroner. Etterfølgeren lanseres nå (har fargeskjerm på selve spilleren, koster tusenlappen mer for bilde/video-muligheten, forhandles nå gjennom NAF-butikken), men M3 er såvidt høyt spesifisert at den skulle duge til musikk+radio++ i lange baner: 8.7 av 10 hos CNet - med følgende smørbrødliste hentet fra advancedmp3players.co.uk: iAudio M3 20GB[M3-20] Specification AC Power Adapter Supplied: Yes AGC (Automatic Gain Control): No Audible Support: No Auto Encoding Track Separation: Yes Backlit Display: Yes Battery Life: 12 hours Bookmarking Support: Yes Built in Clock: Yes Built in Speakers: No Built in Stopwatch: No Carry Case & Arm Strap Option: No Codec Support: MP3, WMA, OGG, ASF, WAV Colour LCD Screen: No Copyright Protection System: No Data Storage: Yes Depth: 1.4cm Designed for Sports Usage: No Direct encoding: Yes Direct Encoding Bitrates: 16kbps - 320kbps EQ Presets: BBE, Mach3Bass, 5 Band EQ External Battery Pack: No External Microphone Option: Yes File / Folder Search: Yes Firmware Upgrade: Yes FM Radio Recording Format: MP3 FM Recorder: Yes FM Tuner: Yes Folder Navigation: Yes Frequency Response: 20Hz-20kHz Game Mode: No Headphone Output: 20mW + 20mW (16 Ohm Earphone) Height: 10.4cm ID3 Tag: Yes Internal Battery Type: Lithium Ion LCD Display Size: 128 x 96, 6 lines 4 grey LCD with LED backlight LCD Remote Control: Yes Line In / Line Out Ports: Analogue Line In Linux OS Support: Yes Management Software Required: No Manufacturer Warranty: 1 Year Memory Capacity: 20GB Memory Expansion Slot: No Metal Body: Yes Mid Track Resume: Yes MP3 Bitrate Playback: 16kbps - 320kbps Operating System Compatibility: Microsoft Windows 98/2000/ME/XP, Mac OS 9.x, 10.x, Linux Kernel v2.2 or higher PC / Mac Compatibility: PC and Apple Mac Playlist Support: Yes Rechargeable Battery: Yes Removable Disk Drive Support: Yes Signal to Noise ratio: 95dB Sleep Mode: Yes SRS Wow 3D Sound: Yes Text Viewer: No USB Battery Recharging: Yes USB Version: USB 2.0 User Definable EQ: Yes User Removable Rechargeable Batt: No Voice Recording: Yes Voice Recording Format: ASF Weight: 136g Width: 6.08cm WMA Bitrate Playback: 16kbps-260kbps WMA DRM (Security) Support: No Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 denne så veldig fristende ut ja, men har du prøvd den? er den brukervennlig? prisen var ivertfall ikke så ille når den har så stor lagringsplass Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Zen micro er en KJEMPE god kandidat Den kandu jo få med 6GB hvis du syntes at 5 er litt lite Lenke til kommentar
andm Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Creative Zen Touch med 20 GB lagringsplass får du for under 2000-lappen også. (kr 1.895,- på Komplett.) Jeg har ingen erfaringer med denne modellen, men Micro-modellen er jo bl.a. mindre. Du må sjekke hvilke behov for lagringsplass du virkelig har. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Creative Zen Touch er jo like stor som en murstein da.... og tung som en elefant Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) Zen Touch har stoor plass men er ganske svær og har ikke radio. Finnes det ikke en mp3 spiller som creative zen micro bare med 10-20 gb? Endret 3. juni 2005 av hans33 Lenke til kommentar
andm Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Sony har da noen små, lekre modeller med alt du kan ønske deg, skal jeg tro de fornøyde eierne på forumet. Disse er imidlertid ikke så billige, vil jeg tro. Du har også iPod, selveste motstykket til Zen. Kanskje du blir litt klokere hvis du leser litt rundt på forumet? Du kan ikke både få i pose og sekk også; stor lagringsplass eller liten spiller (kommer selvsagt an på hvor mange penger du vil bruke)? Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) Hva med Sony NW-HD3 Den koster jo en del mer da men så har den 20GB med plass og er ikke så stor. http://www.sony.no/view/ShowProduct.action...Network+Walkman Endret 5. juni 2005 av thomas ll Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Har funnet ut at det egentli holder med 5 GB Men med Creativ Zen Micro, kan man da ta opp det man hører på radio og lagre det som mp3-fil slik at man kan spille den av når man vil? Lenke til kommentar
andm Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Alle opptak lagres i WAV-format, og ikke MP3. Og ja, du kan ta opp fra radio. Jeg har så vidt prøvd ut denne funksjonen; den er ikke så viktig for meg, men jeg har et inntrykk av at det hele fungerer ganske greit (til tider litt tregt, men) ... Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Gå for Zen Micro... Det er en KJEMPE bra spiller.... alle de jeg kjenner dom ha rden (3 stk) er kjempe fornøyd med den.... Man får ikke gjørt et bedre kjøpe Lenke til kommentar
stighe Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Kjøp sony nw-hd5 fra itbutikken.no til 2200 kr. Helt vanvittig mye mer for pengene på alle områder. Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Siden jeg ikke har bruk for mer en 5 GB så gikk jeg for Zen Micro, og den er allerede bestilt og på vei i posten ! :!: Men takk til alle som hjalp meg med å finne det rette valget Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 14. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Har nå fått spilleren og jeg er ganske fornøyd Lyden er veldig god Den var vedlig liten i forhold til Lagringskapasiteten Overføringshastigheten var veldig god og det var god brukervennlighet Utseende var også ganske stilig.. Finner egenltlig ingen ulemper med den, har ikke hatt den særlig lenge da, men den har funket helt greit så lenge jeg har brukt den Endret 14. juni 2005 av hans33 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå