Gå til innhold

Minne på Powercolor X800 XL

a_f

Anbefalte innlegg

Hei!

Det skal vel brukes 2 ns minne på X800XL kortene, men da jeg byttet kjøleren på powercolor sin X800 XL igår, så det ut at det minnet, som va på kortet var 1.6 ns. Har det utgavet som ahr 2 DVI kontakter. Er det flere som har det på sine kort??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke uvanelig at det havner 1.67 ns brikker på kortene. Mangler de 2 ns setter de bare på 1.67 ns. Bios regulerer hastigheten til 2 ns hastigheten. Og er faktisk ikke så veldig mange som faktisk sjekker hvilke brikker de har. Har 1.67 på mitt kort jeg også og kjører på 1250 mhz :!:

Lenke til kommentar

Ganske sikker på det... Årsaken til at æ ikke får den til å gå på 1250 Mhz kan være en eller annen sperre i biosen, som er laget til 2ns minne... Speningen på minne blir sikkert for lav for at den ska kunne kjøre 1250... Det e sikkert gjort for å holde strømforbruket under 75 watt... Hadde en ide om å flashe kortet men en XT bios(skulle selvfølgelig sette ned kjernefrekvens), men siden min kjære BigWater tok seg en lang ferie til et VELDIG varmt sted, så får jeg ikke gjort noe før jeg får en ny sett, eller en vifte...

post-23-1117689379_thumb.jpg

Endret av a_f
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...