Gå til innhold

forandre ntfs til fat32?

Anbefalte innlegg

kjapt spørsmål, er det mulig og forandre en ntfs partisjon til fat32 format uten og formatere og miste noe data?

tviler egentlig for at det finns en annen løsning på dette men jeg spørr nå bare for sikkerhetsskyld.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hm ok, så det er mulig altså.. :hmm:

faen heller spørs om jeg tørr og la partition magic jobbe etter den kræsjen jeg hadde forrige gang.. var farlig nær og miste mye data da. må hvertfall ta en grundig backup av det viktigste.. men mangler ca 50-70gb med lagringsplass til og ta backup av alt.

Lenke til kommentar

fordi linux har så dårlig støtte for ntfs og fat32 er vel det greieste alternativet da når jeg vil ha lese og skrive tilgang til partisjonen både fra windows og linux. er bare en lagringspartisjon for diverse dokumenter. ikke en system partisjon så har vel ikke så mye og si sånn ytelsesmessig.

Lenke til kommentar

etter det jeg har lest på microsoft sine sider så skal det være bortimot umilig og convertere fra NTFS til FAT32..

mulig partition magic har ett verktøy for det, men det er ikke noe jeg ville ha prøvd isåfall, ettersom at det er sjanser for at det kan gå galt.

men det er jo opp til deg selv da. :)

Lenke til kommentar
For FAT32 er vel støtten ganske god fra linux - der har du både lese- og skrivetilgang. For NTFS har du i realiteten bare lesetilgang fra linux.

Problemet er vel at FAT32 ikke støtter filer større enn 4GB ?

seriøst? har det ikke støtte for filer over 4gb? isåfall så er det jo ikke så veldig aktuellt da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...