Gå til innhold

omgjøre en AVI. fil...?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må bruke et DVD authoring-program, eller kort fortalt et program som lager plater i DVD-Video-standarden. Dette kan være videoredigeringsprogrammer som Pinnacle Studio eller lignende, eller dedikerte programmer som MyDVD eller lignende. Ofte blir DVD-brennere levert med programvare for dette.

/Øystein :roll:

Lenke til kommentar
Du må bruke et DVD authoring-program, eller kort fortalt et program som lager plater i DVD-Video-standarden. Dette kan være videoredigeringsprogrammer som Pinnacle Studio eller lignende, eller dedikerte programmer som MyDVD eller lignende. Ofte blir DVD-brennere levert med programvare for dette.

jeg har noe som heter power DVD? :hmm:

kan det brukes maybe...

finnes det kasje et programm jeg kan laste ned som er bra?

Lenke til kommentar

Nope, Power DVD er et avspillingsprogram og kan ikke brukes til å lage nye DVD'er (i alle fall ikek så vidt jeg vet). Om det er noe som kan lastes ned vet jeg ikke. Prøv i så fall å Google på f.eks. 'DVD authoring' eller noe slikt. Eller kanskje noen andre har vært borte i et program?

Lenke til kommentar

har lastet ned noe som heter DVD-lap PRO :roll:

men jeg finner ikke ut hvordan programmet virker,hehe ;)

edit: det må da være en enklere måte!!!? :cry:

har holdt på å prøvd med dette programmet i 45min nå å jeg sjønner ikke en dritt!!

Endret av carl-kr.
Lenke til kommentar

Heisann!

De fleste DVD authoring programmer tar ikke i mot AVI filer i det hele tatt, filene skal vare DVD kompatible FØR du legger de inn i programmet. AVI filer er IKKE DVD kompatible.

Hvis filene er AVI DivX baserte har jeg ikke peiling. 99,9 % at de er det...

Vanlige AVI filer kan feks kjøres gjennom programmet TMPGEnc 2.5 for endelig DVD kompatible MPG2 filer. Tror ikke programmet tar AVI DivX filer, men det er jo lov å prøve.

TMPGEnc 2.5 :

http://download.pegasys-inc.com/download_f...63.181-Free.zip

Der etter er det bare å legge filene inn i feks TMPGEnc DVD author og brenne ut en stue-DVD kompatibel DVD.

TMPGEnc DVD author 1.5 :

http://www.pegasys-inc.com/en/download/tda.html

Lykke til ! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...