carl-kr. Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 hei! tenkte jeg skulle brenne noen filmsnutter jeg har på pc èn over på cder slik at jeg kunne se dem på DVD-spilleren. men filene er AVI. filer og DVD spilleren takler ikke disse filene. hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
adonis Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Du må bruke et DVD authoring-program, eller kort fortalt et program som lager plater i DVD-Video-standarden. Dette kan være videoredigeringsprogrammer som Pinnacle Studio eller lignende, eller dedikerte programmer som MyDVD eller lignende. Ofte blir DVD-brennere levert med programvare for dette. /Øystein Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 Du må bruke et DVD authoring-program, eller kort fortalt et program som lager plater i DVD-Video-standarden. Dette kan være videoredigeringsprogrammer som Pinnacle Studio eller lignende, eller dedikerte programmer som MyDVD eller lignende. Ofte blir DVD-brennere levert med programvare for dette. /Øystein jeg har noe som heter power DVD? kan det brukes maybe... finnes det kasje et programm jeg kan laste ned som er bra? Lenke til kommentar
adonis Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Nope, Power DVD er et avspillingsprogram og kan ikke brukes til å lage nye DVD'er (i alle fall ikek så vidt jeg vet). Om det er noe som kan lastes ned vet jeg ikke. Prøv i så fall å Google på f.eks. 'DVD authoring' eller noe slikt. Eller kanskje noen andre har vært borte i et program? /Øystein Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) har lastet ned noe som heter DVD-lap PRO men jeg finner ikke ut hvordan programmet virker,hehe edit: det må da være en enklere måte!!!? har holdt på å prøvd med dette programmet i 45min nå å jeg sjønner ikke en dritt!! Endret 2. juni 2005 av carl-kr. Lenke til kommentar
dapre Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Heisann! De fleste DVD authoring programmer tar ikke i mot AVI filer i det hele tatt, filene skal vare DVD kompatible FØR du legger de inn i programmet. AVI filer er IKKE DVD kompatible. Hvis filene er AVI DivX baserte har jeg ikke peiling. 99,9 % at de er det... Vanlige AVI filer kan feks kjøres gjennom programmet TMPGEnc 2.5 for endelig DVD kompatible MPG2 filer. Tror ikke programmet tar AVI DivX filer, men det er jo lov å prøve. TMPGEnc 2.5 : http://download.pegasys-inc.com/download_f...63.181-Free.zip Der etter er det bare å legge filene inn i feks TMPGEnc DVD author og brenne ut en stue-DVD kompatibel DVD. TMPGEnc DVD author 1.5 : http://www.pegasys-inc.com/en/download/tda.html Lykke til ! Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Det beste DVD author programmet på markede nå er Adobe Encore Dvd 1.5... Men kanskje også det dyreste.. Ellers så kan du kanskje bruke NeroVision Express? Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 DVD Santa er ett utrolig enkelt program. Demo finner du her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå