ornand Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) Hei Rett på sak: Har i dag: AMD XP 1800+ MSI KT3 Ultra HK 2 x DDR-DIMM PC2700 256MB DDR CL2.5 ATI Radeon 9600XT med VGA Silencer 2 Kommer uansett til å beholde følgende: SB Audigy 2 ZS Fortron/Source 350W PSU (Denne har ny type 24p(?) kontakt til HK) Lian Li PC-V1000 kabinett Ellers 4 stk IDE enheter Bruksområder: Daglig bruk: Kontor og internett Endel bruk: Utvikling med Visual Studio og SQL server 2000 Noe bruk: Spill nå og da (Dama: Sims2 osv, Jeg: Colin McRae 05, Richard Burns, men har også Doom3 i hylla som jeg ikke synes er spillbart med min hardware) Rimelig fornøyd med ytelsen til det jeg gjør mest. Selv med et par Visual Studio + SQL server igang (ca 1,5GB database, større spørringer og beregninger) går det faktisk brukbart greit. Men spesielt i spill er jeg misfornøyd (ustabilt + må skru ned grafikk endel). Dessuten, etter at jeg fikk ny P4 3GHZ/1GB RAM maskin på jobb har jeg jo merket at den vanlige bruken også kan bli noe raskere :-) Ønsker noe som ikke koster skjorta, men likevel ikke er så enkelt at det må byttes om 6mnd igjen. Har mer konkret følgende spørsmål. (Prisnivå forstår dere utifra spm): 1. Grafikkort: Bør jeg beholde dagens AGP kort, eller satse på et nytt PCIe kort som f.eks. 6600GT? 2. CPU: Bør jeg satse på AMD Athlon 64 3200+, Intel Pentium 4 540J 3.2GHz eller Intel Pentium 4 630 3.0GHz. ? 3. HK: Hva bør jeg kjøpe her, og hvor mye har HK/Chipset å si for praktisk ytelse? Eneste krav ellers er 2 stk. IDE kontakter (men gjerne og noen SATA for senere bruk). 4. RAM: Trenger vel 1GB skulle jeg tro, noe vits å satse på noe mer enn Kingston Value e.l.? Fint om noen har korte greie betrakninger rundt dette. Kommer ikke til å overklokke, og er ute etter et system med bra praktisk kapasitet. Med det mener jeg at det ikke er aktuelt å føre statistikk over FPS, kjøre lange tester eller fintune til siste lille %. Det var sånn jeg holdt på med da jeg hadde DX2-80 (en liten raring) for endel år siden. Takker for alle svar. Endret 30. mai 2005 av ornand Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) Jeg ville satset på den nevnte AMD prosessoren. Ett socket 939 hovedkort. 2x 512 mb ddr( Geil, Kingston, Corsair osv.). Ett PCIe Geforce 6600GT. Da har du en platform som er oppgraderingsvennelig ved en senere anleding. Eksempel på oppsett: AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939 Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket -939 Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB Gainward GeForce 6600GT Totalt: 5479,- Eller denne oppgraderingspakken: AMD S939 Athlon 64 3200+, nForce4, PCI Express, 512MB DDR i tillegg til en ny Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5 og det nevnte skjermkortet ovenfor..Sistnevnte passer sikkert bedre for ditt bruk.. Totalt: 4760,- Endret 30. mai 2005 av nikhuse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå