nokia4life Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) Hei, Jeg skal oppgradere pcen min litt, og jeg har valgt å skifte ut hovedkort, cpu, skjermkort og ram. (nesten alt ) Det jeg har lyst på av cpu er Pentium4 3,0Ghz. Da blir det vel socket 478!. Det jeg ikke vet er hvilket hovedkort jeg skal velge!!! Heller ikke hvilket skjermkort, og ram kommer jo ann på hovedkortet. Derfor trengte jeg hjelp til dette, og lage en pakke på disse tingene så at jeg kan få pcen inn i dette århundret . Jeg vil helst ikke bruke veldig mye penger, men ytelse er viktig. Please, hjelp meg med disse 4 tingene! Takk for alle svar på forhånd!!!! Endret 30. mai 2005 av nokia4life Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Hvorfor vil du ha S478? Det begynner etter min mening og bli en smule utdatert, og gir deg også et rimelig smalt anntall hk og velge i, om du ikke har tenkt og gå for gammel teknologi skjermkort (AGP) også da. Ser ikke helt poenget, om du ikke har planer om noe "P4M med adapter klokkeprosjekt", da er det vel såvidt jeg vet 478 som gjelder... Så bare lurer på om det er noe du er fast bestemt på, eller om det var tilfeldig? Lenke til kommentar
nokia4life Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) Hei, Det som er, er at jeg vil ha pentium bare Og socket 478 kan man få 3,0 ghz ca. som er dyrt nok for meg. Jeg har ikke veldig mye med penger, men jeg tar imot alle forslag, bare det blir litt billig ikke veldig billig heller da, men bra ytelse (og helst pentium, synes og hørt den er bedre enn andre, og jeg synes pentium er best på en måte ) Endret 31. mai 2005 av nokia4life Lenke til kommentar
Revox Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) Tja AMD gir deg jo mer ytelse for pengene. Og en tilsvarende AMD prosessor er som oftest raskere enn en Pentium. Ihvertfall i spill. Uten å sjekke prisene tipper jeg du havner ut med en A64 3200+ for omtrent samme prisen som en P4 3.0ghz og da tjener du en hel del på AMD prosessoren. Og sammen med en 939 hovedkort er du sikret senere oppgradering til Dobbel kjerne prosessor. Noe du ikke får med Socket 478 Endret 31. mai 2005 av ReVoX Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Jeg ville heller gått for denne P4 3,0Ghz 775 som koster akkurat det samme som den du har foreslått (1550). Forskjellen er at den har en mye mer moderne sokkel, og du har bedre mulighet for å velge foskjellige (og mer moderne) hovedkort, og skjermkort. De fleste vil anbefale AMD hvis du primært skal spille, men det er ditt valg. Lenke til kommentar
nokia4life Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 Hei, Ja hvis AMD vil gi mer ytelse til spill så vil jeg ha det så klart Har dere noen forslag til AMD'er(cpu) med hovedkort, skjermkort og ram? Må være ganske bra til de fleste spill!!! Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Ja, da bør du egentlig legge inn denne posten i kategorien for "hjelp til kjøp av pc" Og også si hvor mye penger du har tenkt å bruke. Vil foreslå feks denne A64 3200+ S939 som et greit utgangspunkt når det gjelder prosessor. Det tisvarer ca en Pentium 3,2Ghz, og koster det samme som den du har sett på Lenke til kommentar
nokia4life Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 Da legger jeg inn der, mn takk for tips!!!!!!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå