Gå til innhold

Minnekort til Coolpix 3700. Hva er best?

Anbefalte innlegg

Har et nikon coolpix 3700 som jeg trenger mer minne til.

Det sitter et sd 128mb kort i nå.

Jeg trenger iallefall 512mb.Skal filme med kamera og lurer på hva slags minnekort som er best?? og evt hvor jeg får kjøpt rimelig minnekort??

#EDIT av moderator - Endret emnefelt til noe mer beskrivende#

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har akkurat samme kamera som deg og jeg har kjøpt et 1024mb SD kort fra PSdata. kostet 600 eller noe... er kjempefornøyd med det. selv bruker jeg bare 2mpix i oppløsning, så med det kortet har jeg plass til ca 1400 bilder. eller ca 900 sekunder med film i beste oppløsning (TV*)

HER er forresten direktelink til det jeg kjøpte, sjekket ikke så mye på priser andre steder, er meget fornøyd med PS + jeg skulle ha noe annet derfra.

Er du fornøyd med kameraet? Er jeg... :love:

Lenke til kommentar

Hei jalejale

Takk for kjapt svar!!! kjempefint du ga meg dette tipset jeg lurte nemlig på om jeg kunne ha så stor minnebrikke som du har,men nå fikk jeg svar på det og!!

jeg er kjempefornøyd med kameraet og synes det tar meget skarpe bilder.

:yes:

Lenke til kommentar

ikke noe problem... ja, bildene blir fine, og store nok i haugevis.. eneste jeg vil "klage" på er at ofte når jeg ikke har blitzen på, så blir lukkertiden svært lang, og dermed blir bildene uskarpe hvis jeg beveger kameraet ørlite...

jeg kjøpte også så stort kort, for da kan jeg ha andre ting på det også, som mp3'er o.l

Lenke til kommentar

RolfB: Vil anbefale deg å kjøpe kort av merket Lexar eller Sandisk. De er litt dyrere enn de fleste andre merker, men det er en billig forsikring mot tapte bilder. Billige minnekort har en tendens til å være ustabile, og krasjer ofte. Dette kan føre til at du mister alle bildene på minnekortet. Søk forøvrig på forumet etter "minnekort" og de to merkene jeg nevner, så ser du at det allerede finnes haugevis av tråder om akkurat dette.

jalejale: Hvis man kun skriver ut i 10x15 (maks 13x18) størrelse, er nok 2 megapixler nok. Men om du en gang vil lage en forstørrelse i A4, vil du nok finne at 3 megapixler gir bedre resultater. Og man vet jo ikke hvor bra bildet blir før man har tatt det. Plutselig har man tatt verdens mest utrolige bilde, og da er det synd om man er begrenset til postkortstørrelse. Når du har et så stort minnekort, så vil jeg anbefale deg å bruke maks oppløsning. Du tar vel ikke så mye bilder mellom hver gang du får muligheten til å tømme minnekortet at det blir fullt? Husk at du kan slette de bildene du ikke er fornøyd med underveis, og at de fleste fotobutikker kan tømme minnekortet over til CD/DVD for deg.

Har også en mistanke om at du har skrudd kompresjonen for høyt på kameraet ditt. Så sjekk også om kameraet står på minst kompresjon, da det vil gi enda bedre bilder. Jeg har en mistanke om at du ikke utnytter kameraet og dens bildekvalitet fullt ut når du får så mange bilder på minnekortet, og da kunne du like gjerne kjøpt et billigere kamera ;)

Lenke til kommentar
eneste jeg vil "klage" på er at ofte når jeg ikke har blitzen på, så blir lukkertiden svært lang, og dermed blir bildene uskarpe hvis jeg beveger kameraet ørlite...

Vil bare lige nævne at dette ikke er kameraets skyld - det er en nødvendighed for alle kameraer hvis man vil tage billeder i svagt lys, at det så bruger længere lukkertid (alternativt sætter ISO op). Nikon coolpix 3700 har dog ikke mulighed for at stille ISO eller lukkertid, så man er overladt til automatikken (som fungerer rigtigt godt). Har også dette kamera, og er yderst tilfreds :thumbup:

Mht minnekort er jeg enig med Afseth (er ikke første gang): Brug lidt ekstra på et godt kort - det er jo en engangsinvestering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...