dan1el Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Når man filmer med en DV-kamera, får man den typiske DV-kamera-filmtypen. Er det noen måte man kan gjøre slik at filmen man har tatt opp ser mer ut som en proffesionell film? Et eller annet filter? Bruker forresten Vegas 5. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Jeg har forresten lest at for å få denne "movie look"-en på filmen, så må man ned i 24 bilder per sekund, men må da sette inn en ekstra "frame" pr fjerde frame fordi 24fps er 4% raskere enn 29.97. Noen som har peiling på hvordan jeg gjør det? Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Nå er ikke bildefrekvensen på video (iallfall i Europa) 29.97, men 25, og det er jo ubetydelig forskjellig fra 24. Men uansett virker det helt irrelevant at det skulle gi noe mer filmlook å verken sette inn eller ta ut frames. Da tror jeg heller man kan oppnå noe ved å justere på fargemetning, kontrast og gamma, slik det er foreslått flere av de tidligere gangene dette emnet er diskutert i dette forumet. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 Se hva jeg fant! http://scs.student.virginia.edu/~fms-uva/professional/ Kanskje dette hjelper Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 genialt... skal nok teste dette etterpå ja. Lenke til kommentar
thlangva Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Se hva jeg fant!http://scs.student.virginia.edu/~fms-uva/professional/ Kanskje dette hjelper linken virker ikke Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Du kan sikkert få tak i noen filtere til Vegas som gjør filmen mer "filmaktig"! Men de fleste bruker nok magicbullet til after effects for den slags. Lenke til kommentar
gussen Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 FILM LOOK PÅ VIDEO Hei, Dette er en gammel kjenning som er mye omdiskutert her på forumet under denne tråden som ble startet av meg selv for et par år siden... Link: FILM LOOK PÅ VIDEO (link) Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 8. september 2005 Forfatter Del Skrevet 8. september 2005 Lasta ned Magic Bullet til Vegas jeg. Blir veldig gøy å se om det virker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå