boss3 Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Hei, Lurer på om jeg skal kjøpe meg annlegg...men jeg har litt for lite peiling. Dvs, jeg lurer på om det går an å koble disse høytalerene til denne forsterkeren?? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 joda det går , men . forsterkeren er ikke så sterk , men den duger greit nok , den serien er vell ikke den som trykker mest fra SV tror jeg , plus at den har ikke det fine røde SV lokken jeg ville vurdert en større forsterker ivertfall Lenke til kommentar
boss3 Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 ok, men det er altså mulig å koble slike høytalere til en PA forsterker?? det er fint!! er det mer trykk i disse høytalerne da? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 det må du nesten lytte på den kan være noen pa forsterkere har spessielle plugger , men der er jo ikke værre en og kjøpe sånne plugge og sette på ledningene Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Du vil nok oppleve mest trykk i de høyttalerne du linket til i den første posten. Uansett, det du har nevnt her er i stand til å spille meget høyt. Lenke til kommentar
boss3 Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 det må du nesten lytte på den kan være noen pa forsterkere har spessielle plugger , men der er jo ikke værre en og kjøpe sånne plugge og sette på ledningene ja...er ikke sikker på den forsterkeren, men det er vel vanlig med speakon plugger på pa-forsterkere. er du eller noen andre sikre på at det bare er å bytte ut pluggen på ledningen i så fall??? Lenke til kommentar
inept Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Jeg har cerwin vega v-12f, de spiller SATAN høyt når det trengs, og spiller riktig fint hvis man legger litt godvilje til også Lenke til kommentar
boss3 Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 Jeg har cerwin vega v-12f, de spiller SATAN høyt når det trengs, og spiller riktig fint hvis man legger litt godvilje til også okey, det høres jo bra ut. Hva slags forsterker har du på de? Hvor kraftig osv? Lenke til kommentar
inept Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 jeg har en yamaha ax-592 forsterker på 2x100watt kontinuerlig i 8ohm. og jeg kan spille så høytt at jeg får litt øresus, og det holder lenge nok for meg. men jeg vet ikke hvor høyt du skal spille? Lenke til kommentar
boss3 Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 ok...det skulle holde med lyd det tror jeg Ikke umulig at jeg går for V-12F høytalerne og den forsterkeren jeg nevnte i første post. Dersom ingen har noen store invendinger og andre forslag da Lenke til kommentar
Feh Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 En kompis av meg har et par av disse cerwin-vega clsc-15 høyttalerne koblet til en 2x100W NAD forsterker, alt i 8 ohm. Når han bare brukte høyttalerne fikk vi ting på hyllene og tomme ølflasker på bordet til å dette ned. Så koblet vi til en 15" Cerwin-vega aktiv sub, som denne Da begynnte man å kjenne at håret flagra på hodet inne i det lille lydrommet Og i tillegg spiller de høyttalerne så ufattelig høyt med en bra forsterker, at man får øresus i et par timer etterpå hvis man har hørt på lenge. Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 En kompis av meg har et par av disse cerwin-vega clsc-15 høyttalerne koblet til en 2x100W NAD forsterker, alt i 8 ohm. Når han bare brukte høyttalerne fikk vi ting på hyllene og tomme ølflasker på bordet til å dette ned. Så koblet vi til en 15" Cerwin-vega aktiv sub, som denne Da begynnte man å kjenne at håret flagra på hodet inne i det lille lydrommet Og i tillegg spiller de høyttalerne så ufattelig høyt med en bra forsterker, at man får øresus i et par timer etterpå hvis man har hørt på lenge. med 215 har man vel ikke igjen ører da eller? hehe Lenke til kommentar
Feh Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Hehe... Hver gang vi var i lydrommet og watta på så hadde vi øresus i 2-3 dager etterpå Quote fra hi-fi klubben Vi må heller ikke glemme at Cerwin Vega levert høyttalere til ette av tidenes ville lydsystemer for kino, og det var for over 20 år siden. Til katastrofefilmen ”Earthquake” ble det spesiallaget et Cerwin-system, som skulle ha nok kraft til å gjengi realistiske jordskjelvvibrasjoner. Dette var meget vellykket – faktisk så vellykket at flere kinosaler fikk sprekker i vegg og tak etter å ha vist filmen med lydsystemet fra Cerwin Vega! Men han har solgt forsterkeren sin til meg nå og den ene høyttaleren til en annen kompis så nå spiller vi på to 12"+suben istedenfor fordi mora hans sa "enten flytter du, ellers flytter jeg" Hu orka ikke mer bassing fordi ting i huset begynnte å falle ned... Glass ristet helt ytterst mot dørene i skap, så når hun åpnet så datt alt ut Edit: Jeg så på discovery om en eller annen iMax kino i USA (seattle?), der de hadde 2 TONN med subwoofere bak lerrettet? WTF? Endret 6. juni 2005 av Feh Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Ikke umulig at jeg går for V-12F høytalerne og den forsterkeren jeg nevnte i første post. Dersom ingen har noen store invendinger og andre forslag da Gå heller for Cerwin-Vega E-712 de er bedre enn V-12F og 1500 kr billigere! Endret 6. juni 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Mato Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) EDIT: TOTALT FEILPOSTET , så ut som jeg var i en annen tråd ! Endret 6. juni 2005 av FtZ- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå