weebear Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 hei. jeg har et STORT problem med at internetten klikker hele tiden.. det står at det både sender å motar på lokal tilkobling. men jeg kan verken gå på noen sider på nette eller msn eller noe som helst som har med internett å gjøre.. noen som har hatt det samme problemet? noen som har en aning om hva det er, eller hvordan man kan få fixa det? ps. har et virus som jeg ikke får slettet. det heter "W32.wallz" takker for alle svar på forhånd Lenke til kommentar
weebear Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 det haster... jeg dør uten nett:no: Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 ps. har et virus som jeg ikke får slettet. det heter "W32.wallz" Ha en oppdater virusscanner, start maskinen i sikkerhetsmodus og scan den da vil du mest sannsynlig få slettet det, ha også på en brannmur på maskinen og hold den oppdatert med alle fixer fra Microsoft. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 http://securityresponse.symantec.com/avcen.../w32.wallz.html Lenke til kommentar
Blast Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) Formater ce kolon edit: Formater c:\ hvis viruset ligger der. Evt. formater resten av diskene. Dette gjør du ved å stappe inn windows cd'n å restarte å gå inn i blåskjerm-menyen. Edit fordi jeg tasta litt for fort. Leif Endret 31. mai 2005 av Blast Lenke til kommentar
weebear Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 men hva gjør viruset? å hvor jeg skaffer sånn oppdater virusscanner? eller hva det er? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 men hva gjør viruset? å hvor jeg skaffer sånn oppdater virusscanner? eller hva det er? Har du antivirus på maskinen i dag da? Lenke til kommentar
weebear Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 ja... har norton antivirus 03... Lenke til kommentar
weebear Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 viruset blir ikke sletta når jeg scanner heller...har prøvd mange ganger Lenke til kommentar
agvg Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 ja... har norton antivirus 03... Start i sikkerhetsmodus og scan maskinen, da skal du få slettet viruset. Har du alle oppdateringer til systemet da? Lenke til kommentar
weebear Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 har nettopp oppdatert... men er det viruset som gjør at nette er klikkings? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 har nettopp oppdatert...men er det viruset som gjør at nette er klikkings? Antagelig, det er hvertfall ingen vits i og feilsøke før du har renset maskinen. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Det kan hende du kun trenger en re-install av TCP/IP protokollen, har hatt mange tilfeller med lignende problem, hvor det har løst seg ved å gjøre det. TCP/IP står for Transmission Control Protocol / Internet Protocol og er lagene som sørger kommunikasjons protokollen som bl.a. kobler deg til nettet. I windows så er denne kontrollert av en fil som heter Winsock.dll, problemer som kan relatere til denne er at du f.eks. kan pinge sider på internett, men browseren din får bare frem følgende feilmelding; "this page cannot be displayed". Noen ganger så kan denne feilen komme som et resultat etter ha scannet med programmer som LavaSoft's AdAware eller SpyBot Search & Destory eller lignende programmer, som egentlig har som formål å bli kvitt spyware. Disse programmene kan av vanvare ødelegge internett-tilkoblingen din ved å fjerne nødvendige registry adganger. Dette problemet kan også komme av andre årsaker, f.eks. at du har installert nettverks-driveren feil, avinstallert firewallen feil eller lignende. Dette problemet fikses som oftest ved å resette TCP/IP-protokollen, i tidligere versioner av windows så er det ikke noe problem å re-installere TCP/IP -protokollen. Men i Windows XP så er TCP/IP -lagene et kjerne-komponent i operativsystemet, som gjør at det er litt vanskeligere. For å resette TCP/IP -protocollen "the hard way" så kan du følge en guide fra Microsoft's Knowledge Base; http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;299357 En lettere metode for å gjøre dette på er å kjøre winsockxpfix, denne resetter TCP/IP –protokollen på noen få sekunder. (Du må restarte pc-en etter den er fullført.) Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Weebear, hvis du hadde giddet å følge linken jeg ga deg tidligere... Lenke til kommentar
weebear Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 ok... men jeg tror det funka etter at jeg starta i sikkermodus å scanna.... var vel virust:D Lenke til kommentar
weebear Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 men hva er engentlig det der winsockxpfix ??? Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 men hva er engentlig det der winsockxpfix ??? Jeg tror jeg allerede har forklart det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå