dedLy_sCoRpIoN Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) Har eit forum og ville ha henta informasjon frå den, antall innlegg, registrerte brukere, siste registrerte bruker, og dei som er online. Dette skal då vises på hovedsida. Er det nokken her som kan hjelpe meg? Og er det noken her som har eit script som gjev søkefunksjon, som søker over heile nettområdet mitt , ein heilt enkel ein. På forhånd takk! Til slutt, eg har ikkje nokon peiling på PHP, så eg seier ja takk til å få det inn med teskei! Endret 30. mai 2005 av dedLy_sCoRpIoN Lenke til kommentar
mikaelandre Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 sjekk om ikke phpbb automatisk kan hente fram slikt for deg, det vet jeg at invisionboard kan gjøre. Lenke til kommentar
PT Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Og er det noken her som har eit script som gjev søkefunksjon, som søker over heile nettområdet mitt , ein heilt enkel ein. Du kan bruke oh' mighty Google: *søkeord* site:*side* For eksempel: gay pr0n site:honkyboy.com Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Du kan vel først lage et PHP script som går inn i kildekoden på siden og henter ut informasjonen du skal ha, det er vel ikke så komplisert. må bare få litt oversikt over kildekoden Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 PhpBB er lagt opp til at man skal kunne skrive {username} for å velge tabellen prefix_users.username. Dette krever da ganske mye av kildekoden. Har aldri prøvd dette før så vet ikke hvilke deler du bør se etter. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Du kan vel først lage et PHP script som går inn i kildekoden på siden og henter ut informasjonen du skal ha, det er vel ikke så komplisert.må bare få litt oversikt over kildekoden Dette er en alt for tidskrevende prosess Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) PhpBB er lagt opp til at man skal kunne skrive {username} for å velge tabellen prefix_users.username. Dette krever da ganske mye av kildekoden. Har aldri prøvd dette før så vet ikke hvilke deler du bør se etter. Et lett tilfelle vil være login (login.php). Templaten vil være login_body.tpl og selve transformasjonen gjøres i klasse definert i includes/template.php. Det reelle vil være å se på index.php, index_body.tpl, includes/template.php og includes/functions.php Men skal trådstarter bare ha ant. innlegg, brukere, siste registrerte og de som er online er man ikke mye avhengig av phpbb eller kode i phpbb. Dette kan fint skrives utenom. Antall brukere vil f.eks være "SELECT COUNT(user_id) AS ant_brukere FROM phpbb_users". Kjør $row = mysql_fetch_array på den og $row['ant_brukere'] vil inneholde antall brukere. Hvem trenger da studere koden i phpbb for å komme frem til det? Edit: For å ta resten: Siste bruker blir "SELECT user_id, username FROM phpbb_users ORDER BY user_id DESC LIMIT 1". mysql_fetch_array på den og man har $row['user_id'] og $row['username'] Brukere som er online blir query mot phpbb_sessions. Alle radene med session_user_id != -1 er registert brukere online. Query mot phpbb_users så har man straks username også. Det som står igjen da er antall innlegg. Dette er tilsvarende som antall brukere. Query vil være "SELECT COUNT(post_id) AS ant_innlegg FROM phpbb_posts". Edit: fikset et par skrivefeil Endret 31. mai 2005 av Ernie. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) Mekket raskt et script ut av det. Kommentarer anser jeg som unødvendig (bare basic I/O) og det er fult mulig det finnes bedre og mer optimale løsninger. Here we go: <?php $dbhost = "localhost"; $dbuser = "brukernavn"; $dbpass = "passord"; $dbname = "phpbb2"; $link = mysql_connect($dbhost, $dbuser, $dbpass); mysql_select_db($dbname, $link); $query = "SELECT COUNT(user_id) AS ant_brukere FROM phpbb_users"; $result = mysql_query($query); $row = mysql_fetch_array($result); echo "Antall brukere online akkurat nå: ". $row['ant_brukere'] ."<br><br>"; $query = "SELECT user_id, username FROM phpbb_users ORDER BY user_id DESC LIMIT 1"; $result = mysql_query($query); $row = mysql_fetch_array($result); echo "Siste registerte bruker er <a href=\"http://link_til_forum/profile.php?mode=viewprofile&u=".$row['user_id']."\">".$row['username']."</a><br><br>"; $query = "SELECT COUNT(post_id) AS ant_innlegg FROM phpbb_posts"; $result = mysql_query($query); $row = mysql_fetch_array($result); echo "Antall innlegg i forumet er: ". $row['ant_innlegg'] ."<br><br>"; $query = "SELECT session_user_id FROM phpbb_sessions WHERE session_user_id != -1"; $result = mysql_query($query); echo "Brukere online:<br>"; while ($row = mysql_fetch_array($result)) { $query = "SELECT user_id, username FROM phpbb_users WHERE user_id=$row[session_user_id]"; $result_user = mysql_query($query); $row_user = mysql_fetch_array($result_user); echo "<a href=\"http://link_til_forum/profile.php?mode=viewprofile&u=".$row_user['user_id']."\">".$row_user['username']."</a> "; } ?> Edit: potensiell feil i scriptet ble rettet Edit2: Mer optimalisert spørring mot phpbb_sessions Endret 1. juni 2005 av Ernie. Lenke til kommentar
dedLy_sCoRpIoN Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 Takk for hjelp! Prøvde å legge den opp, men den funka ikkje. Kva må eg fikse på? Her er siden med scriptet Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Heh, du må nok bytte host. home.no støtter ikke PHP. Sidene må også ha filendingen .php, eller du kan legge til AddType application/x-httpd-php .php .html i .htaccess-fila di. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Først og fremst må filen lagres som en php-fil. Dette betyr at du må ha tilgang til en host som har PHP-støtte. Dette har ikke home.no såvidt jeg vet. Punkt 2 vil så være å skrive riktig info der det står localhost (adressen til serveren som hoster databasen), brukernavn (brukernavnet som brukes for å få tilbake til databasen), passord (passordet som må brukes) og phpbb2 (navnet på databasen). I tillegg må du gjøre om <a href=\"http://link_til_forum/profile.php?mode=viewprofile&u=".$row_user['user_id']."\"> til <a href=\"http://www.takeforum.com/forum/profile.php?mode=viewprofile&u=".$row_user['user_id']."&mforum=bjodni\"> Lenke til kommentar
dedLy_sCoRpIoN Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 Kva for host støtter php då? Og når eg har lasta opp php fila, kva må eg då skrive der eg vil ha informasjonen? Lenke til kommentar
Zoxc Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 start.no støtter php og hostmybb.com har gratis forum med ein ein logo fra dei (ganskje usynleg). Ser bedre ut uten all reklamen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå