Gå til innhold

Hva slags RAM skal jeg ha?

Cerwinator

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt tidligere problemer med å få installert XP på min nye pc, men nåe jeg lånte noen ram brikker av en kompis så funka da, når jeg da satte inn mine ram brikker som er: OCZ 1024 Premier Dual Channel. Så funka XP i to minutt før det kom feilmelding, samme feilmeldingen som kom under installasjon av XP med disse RAM brikkene, Nå leter jeg etter ny ram til mitt hovedkort, som er:

DFi Lan PArty nF4 Ultra-D hovedkort. Noen gode forslag om hva slags RAM jeg burde kjøpe. til en brukbar pris.????

Endret av Cerwinator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har hatt tidligere problemer med å få installert XP på min nye pc, men nåe jeg lånte noen ram brikker av en kompis så funka da, når jeg da satte inn mine ram brikker som er: OCZ 1024 Premier Dual Channel. Så funka XP i to minutt før det kom feilmelding, samme feilmeldingen som kom under installasjon av XP med disse RAM brikkene, Nå leter jeg etter ny ram til mitt hovedkort, som er:

DFi Lan PArty nF4 Ultra-D hovedkort. Noen gode forslag om hva slags RAM jeg burde kjøpe. til en brukbar pris.????

Mystisk, OCZ brikkene er jo noe av det beste du får.

Kjører selv med OCZ brikker på mitt DFI kort 100% stabilt,har også bygget for andre med slike brikker uten problemer.

Ville vel fått bytta brikkene i samme merke,da du sannsyneligvis har feil på din(e)

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke umiddelbart anbefale deg å skifte ut minnet, da dette kan avhenge av mange faktorer.

Hvilken revisjon er prosessoren din (Newcastle, Winchester eller Venice)?

Har du siste BIOS-versjon?

Man vil som regel oppleve problemer med kombinasjonen nye CPU-versjoner og utdaterte BIOSer. Hvis dette er tilfelle for deg, anberfaler jeg deg å bruke bare én brikke inntil du har flashet til ny BIOS.

Lenke til kommentar

Det er vel disse du har:

ULN Technology: (U)ltra (L)ow (N)oise shielded PCB

Lifetime Warranty

512MB (2x256MB) and 1GB (2x512MB) kits

Copper Heatspreader

400 MHz CL 2.5-3-3-7

2.6 volts

184 Pin Dimm

Unbuffered

Tror ikke du har noe å frykte med å ha økt volten litt .

det skal heller ikke ha noen betydning hvilken cpu du har,da jeg har kjørt samtlige typer på mitt dfi kort med ocz ram .

Lenke til kommentar
det skal heller ikke ha noen betydning hvilken cpu du har,da jeg har kjørt samtlige typer på mitt dfi kort med ocz ram .

Men har du kjørt samtlige CPU-revisjoner med en tidlig BIOS-utgave?

Dette handler jo ikke om hva slags minne og hovedkort man har. Forholdet jeg påpekte dreier seg om kompatibiliteten mellom hovedkortets eksisterende BIOS og prosessorens revisjon. Hvis man kombinerer en ny Venice / San Diego med en utdatert BIOS, vil man ofte få problemer, uansett hvor gode komponentene i bunn og grunn måtte være.

Men ja, hvis han har nyeste BIOS bør det ikke bli noen problemer, uavhengig av RAM og CPU.

Lenke til kommentar

Men har du kjørt samtlige CPU-revisjoner med en tidlig BIOS-utgave?

Dette handler jo ikke om hva slags minne og hovedkort man har. Forholdet jeg påpekte dreier seg om kompatibiliteten mellom hovedkortets eksisterende BIOS og prosessorens revisjon. Hvis man kombinerer en ny Venice / San Diego med en utdatert BIOS, vil man ofte få problemer, uansett hvor gode komponentene i bunn og grunn måtte være.

Men ja, hvis han har nyeste BIOS bør det ikke bli noen problemer, uavhengig av RAM og CPU.

Vel,da jeg fikk venicen hadde jeg den gamle biosen og prøvde da for morro for å se om kortet startet opp, og ja det gjorde det uten problemer. Men jeg oppdaterte bios alikevel uten å merke noen forskjell.

Her er vel bare kommet to bioser til dette om jeg ikke husker feil .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...