Gå til innhold

Trenger informasjon om Web-design som yrke/hobby

Anbefalte innlegg

Skal ha eksamen på onsdag og tok meg friheten til å poste dette emnet i denne kategorien... :ermm:

Jeg skal altså fortelle litt om en hobby jeg har, Web-design. Jeg kan ikke så veldig mye selv så det hadde vært fint med litt hjelp. Jeg trenger jeg litt info om:

Når de første web-designerene kom..?

Hvordan det var i oppstarten?

Hvor mange web-designere(hobbybasis eller "yrkesbasis") det finnes i dag.

Fremtiden til yrket/hobbyen web-design....

osv osv

Takker masse for all hjelp...

Ps. Vet om skoleforumet, men de som kan noe om dette er jo bare i denne kategorien og i tillegg så omhandler jo dette bare web-design... I tillegg tror jeg dette kunne blitt en fin post for alle andre som var interesserte i å vite mer om web-design og dets opphav.

Endret av White Fox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, godt spørsmål. Det kommer helt an på om man kan kalle de som laget de aller, aller første websidene (dvs. stort sett uformatert tekst med en <b>-tagg i ny og ne :p), for en "webdesigner".

Lenke til kommentar

Hehe, godt spørsmål. Det kommer helt an på om man kan kalle de som laget de aller, aller første websidene (dvs. stort sett uformatert tekst med en <b>-tagg i ny og ne :p), for en "webdesigner".

Hehe, ja, ok.. De som laget de første websidene da. Samme hvor gode de var, og når kom http://www.w3.org/?

Det er ikke svar på alle spørsmålene mine i den guiden du henviser til SirIce, så hvis noen kunne kommet med enda litt mer så hadde det været topp.

Lenke til kommentar

Blir feil å sei at dei første som snekra sammen websider var webdesignere - dei designa ingenting. Dei satte skreiv tekst og formaterte den, det var ikkje snakk om verken design eller layout. Typografien var rett-fram, ikkje særlig bra, og ganske kjedelig.

Ordet "Webdesign" blei vel vanlig omtrent samtidig som tabell-layouten blei innført, fordi det var på dette tidspunktet det faktisk var muilg å designe websider.

Hvor mange web-designere(hobbybasis eller "yrkesbasis") det finnes i dag.

Det er en del, og for norge trur eg der er alt for mange. Det er dog svært mange av dei som leverer svært dårlige sider, noken er dårlige på det visuelle, andre på koden, og en god del på begge deler.

Uansett - om det virkelig er den veien du vil gå, så for all del - men sats internasjonalt og lever kvalitet, det er på den måten du vil kunne leve godt av det.

Kan dog vere tungt i opplæringsprosessen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...